Problem med att byta lampor till en 740

lanred
31 juli 2006 · 555 Inlägg

Idag när jag skulle köra så märkte jag att vänster halvljus hade slocknat och åkte direkt till volvo för att köpa en ny, när jag kom hem och försökte skruva i de två skruvarna så kunde jag inte få av dem.
Jag höll på skruva i tio minuter och den andra gick knappt skruva, vet inte ens om jag skruvar i rätt skruvar eller inte. Men det finns inga andra så jag antar att det bara är dem. Första gången jag bytar annars är det farsan som bytar dem, men han är bortrest.

vad ska man göra nu då? är jag helt ute och cyklar eller?

salleracing billackerare/bilbyggare
31 juli 2006 · 232 Inlägg

lanred skrev:
Idag när jag skulle köra så märkte jag att vänster halvljus hade slocknat och åkte direkt till volvo för att köpa en ny, när jag kom hem och försökte skruva i de två skruvarna så kunde jag inte få av dem.
Jag höll på skruva i tio minuter och den andra gick knappt skruva, vet inte ens om jag skruvar i rätt skruvar eller inte. Men det finns inga andra så jag antar att det bara är dem. Första gången jag bytar annars är det farsan som bytar dem, men han är bortrest.

vad ska man göra nu då? är jag helt ute och cyklar eller?

du är nog ute å cyklar,finns inga skruvar till glödlampan,den sitter med en klämma bara....bakom den svarta plasten som du vrider ett kvartsvarv

Mitsubishi Eclipse spyder gst "Starwarsbilen" (1997)
Volvo 945 tic "v90 breddad" (1997)
Volvo 245TIC "christine" (1984)
Drönirettab
31 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Undrar om du inte skruvade på ljusjusteringen nu, det är väl två svarta plastskruvar som håller fast halvljusinsatsen. Eller är det bara så på 240 kanske?

lanred
31 juli 2006 · 555 Inlägg

vadå för klämma? asså jag skruvade på två svarta plastskruvar...

good_year
31 juli 2006 · 755 Inlägg

finns en instruktions bok också till bilar

eleaken
31 juli 2006 · 278 Inlägg

men dom svartaskruvarna håller vell fast sjävla lampan :S men d ska sitta nån svartgrejj på den som man vrider på o sen plockar man ut lampan

Drönirettab
31 juli 2006 · 21 761 Inlägg

På baksidan av ljusinsatsen, ungefär där du var och skruvade,  så borde det sitta en gummibälg med några kablar instuckna. Ta bort gummibälgen och titta, då ska det finnas en metallbygel som klämmer fast H4 lampan. Lirka loss metallbygeln och plocka ut lampan.

Så gör jag på min 240-86 iaf.

Senast redigerat av Drönirettab (31 juli 2006)

lanred
31 juli 2006 · 555 Inlägg

ska ut och kolla nu

lanred
31 juli 2006 · 555 Inlägg

good_year skrev:
finns en instruktions bok också till bilar

en sådan har inte jag, då hjälper det med forum

good_year
31 juli 2006 · 755 Inlägg

okej tänkte om du var helt blåst men inte helt utan du kan de ställa frågan här!!

lanred
31 juli 2006 · 555 Inlägg

jag är inte blåst, jag har aldrig meckat med bilar men vill gärna börja men om man inte kan så ska man fråga, eller hur?

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
4 oktober 2007 · 695 Inlägg

de svarta plastskruvarna är till hur ljuset ska stå.. åk in och kolla hur de står nu.. kanske helt fel?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
HoKkee
4 oktober 2007 · 845 Inlägg

klart man ska fråga om man inte vet. man lär sig inge annars.

Senast redigerat av HoKkee (4 oktober 2007)

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
5 oktober 2007 · 695 Inlägg

ja det är sant.. men det säger väl sig själv att man kollar hur lamphuset är uppbyggt innan man ger sig på att skruva i det..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Blomsterberg plattsättare!
5 oktober 2007 · 804 Inlägg

alla vet inte vad som e höger och vänster äns så smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang