db mätning

erixxon
5 oktober 2007 · 11 Inlägg

Hallå! e de nån som vet var man kan få tag på en beg utrustning att mäta db med?

Djuren är skogens konung!!...
RF
5 oktober 2007 · 86 Inlägg

Köp en 5140i, ja telefonen, och montera på platsen du vill mäta på! Finns en Db mätare i den (säkert andra med) som funkar skitbra, och nej det är inget skämt! Har kalibrerat den och den stämmer exakt!

Spelade 114 Db med endast framsystemet för 6 månader sen men spelar bara runt 90 just nu med basen inkopplad, gissa om det finns mycket att justera big_smile (inte alls kommit till den biten ännu)

NMI
5 oktober 2007 · 1 045 Inlägg

RF skrev:
Köp en 5140i, ja telefonen, och montera på platsen du vill mäta på! Finns en Db mätare i den (säkert andra med) som funkar skitbra, och nej det är inget skämt! Har kalibrerat den och den stämmer exakt!

Spelade 114 Db med endast framsystemet för 6 månader sen men spelar bara runt 90 just nu med basen inkopplad, gissa om det finns mycket att justera big_smile (inte alls kommit till den biten ännu)

och den mätarn funkar bara till 114db  smile
så du kan ha spelat vad som helst över det.

Mvh nyberg

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
RF
5 oktober 2007 · 86 Inlägg

NMI skrev:

RF skrev:
Köp en 5140i, ja telefonen, och montera på platsen du vill mäta på! Finns en Db mätare i den (säkert andra med) som funkar skitbra, och nej det är inget skämt! Har kalibrerat den och den stämmer exakt!

Spelade 114 Db med endast framsystemet för 6 månader sen men spelar bara runt 90 just nu med basen inkopplad, gissa om det finns mycket att justera big_smile (inte alls kommit till den biten ännu)

och den mätarn funkar bara till 114db  smile
så du kan ha spelat vad som helst över det.

Mvh nyberg

Jag vet men den segade sig preeeecis upp till 114 en gång och då är det det som räknas big_smile

Fö var inlägget lite på allvar och lite på skämt men det tror jag alla fattar!
Ska man göra seriösa mätningar så tror jag knappast det räcker med en telefon smile

erixxon
6 oktober 2007 · 11 Inlägg

ok... Men ja e ute efter en som klarar minst 150 db... smile men tack för svaret ...

Djuren är skogens konung!!...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang