4442
Sök

ska skrota bilen, vad får man skruva ner?

539 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Tjena, jag ska skrota min bil... kollade upp på vägverkets hemsida och min bil uppfyller alla krav för att kunna skrotas för 4.000 men jag vill veta i vilken skick ska bilen vara och vad ska finnas med på bilen för att kunna skrotas? Får jag plocka ut motorn, strålkastare osv osv... ? nån som vet?

Visst det går att ringa skroten men det är söndar imorgon tongue

P.S. nej det är inte kupén som ska skrotas big_smile
Senast redigerat av Garic (6 oktober 2007)

499 Inlägg
6 oktober 2007
Du kommer nog inte få några 4000kr då de pengarna är slut vad jag har förstått.

/Fredrik

539 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Hellquist skrev:

/Fredrik

på vägverkets hemsida står det att de har fått mer pengar och de som skrotar i oktober får 4.000

nån som skrotat sin bil för 4k? vad fick ni plocka ner?

380 Inlägg
6 oktober 2007
Japp pengarna är slut för läng sen,du får nu mera lämna din bil till aukoriserad bilskrotare utan kostnad så länge inte typ motor å låda är plockat för då har dom rätt att ta ut en avgift,kolla på vägverkets hemsida för mer info.

Edit:å fan har dom fått mer stålar,ber om ursäkt för min felaktiga info smile
Senast redigerat av Hakan_J (6 oktober 2007)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 oktober 2007
Garic skrev:
Hellquist skrev:

/Fredrik

på vägverkets hemsida står det att de har fått mer pengar och de som skrotar i oktober får 4.000

nån som skrotat sin bil för 4k? vad fick ni plocka ner?

Min var smälld men jag mutade han på skroten med lambda och kat. När jag skrotade så ville skroten ha 700 ifall bilen inte går att köra in för egen maskin på området men jag fick lämna den gratis. Så fär VV spelar det ingen roll, bara kaross och papper är på plats...

Men hör med din lokala skrotare så att han inte kräver pengar för att ta emot den om det saknas alla dyra delar...

5 198 Inlägg
6 oktober 2007
SÅ här står det på vv,s hemsida
*De flesta skrotningsersättningar betalades ut under juli månad 2007 men Vägverket kommer också att göra utbetalningar i oktober månad 2007 för bilar som lämnades in för skrotning under sommaren 2007.*

Så NU är det nog ingen ide och skrota

539 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
synd det där att man missa 4.000 sad

men skitsamma, bilen ska skrotas i allafall... hmm men vad säger ni, lämna den gratis??? jag har skrotat 5st äldre opel och ford, typ från 87-88 och för varje bil fick jag 1300:- + kort på 300kr att handla på skroten.

ska ringa skroten och höra hur det är... för att om man ska betala för att lämna in skiten då kan jag lika bra skruva ner alla delar som går att sälja och sen gräva ner karossen big_smile
Senast redigerat av Garic (6 oktober 2007)

644 Inlägg
6 oktober 2007
Garic skrev:
synd det där att man missa 4.000 sad

men skitsamma, bilen ska skrotas i allafall... hmm men vad säger ni, lämna den gratis??? jag har skrotat 5st äldre opel och ford, typ från 87-88 och för varje bil fick jag 1300:- + kort på 300kr att handla på skroten.

ska ringa skroten och höra hur det är... för att om man ska betala för att lämna in skiten då kan jag lika bra skruva ner alla delar som går att sälja och sen gräva ner karossen big_smile

Har du skrotat dom sen dom tog bort skrotpremien?

12 086 Inlägg
6 oktober 2007
Det finns skrotar som fortf ger betalt för bilar. Vi har en i Motala, men han betalar vad han tycker är värt för bilen! Anledningen är väl att han vill ha bilarna, de är ju tänkt att de ska tjäna lite pengar på grejorna oxå.

Problemet med att de tog bort premien helt är ju just de att de kommer stå skrotbilar överallt för att de finns bra o ha grejor på dem och man får inget för o skrota dem.

Det jag tycker är mest stört med nya systemet är ju att man fkt en gång i tiden betalt skrotningspremien vid nyköp, för att nu inte längre få tillbax den. Jävla hyckleri

539 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Pellefax skrev:
Har du skrotat dom sen dom tog bort skrotpremien?

jag vet inte när de tog bort den... jag har skrotat bilar december 2006/januari 2007

7 100 Inlägg
7 oktober 2007
man får väll pengar hos vissa bilskrotar nu,eller har ja fel?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök