Hejsan alla bilälskare! mitt första inlägg i forumet då

är väldigt okunnig om bilar men som nästan alla andra så behöver man ju en bil att ta sig fram i!
Har kikat på en **Golf IV 1.9TDI (110hk Original) -99 14 500mil**. men uttagen i trafik -00.
den hade ljudpaket för ca2000kr. fabrikssänkt tydligen också. bilen var ganska nyligen servad och kamrem var bytt. eftersom han är bilmekaniker har han servat bilen själv under 2år som han haft den finns det inga servicestämplingar. mycket negativt?
det var lite rost precis nedanför kanten på bakruta och lite skavanker. även var det någon som hade skrapat en nyckel längs hela bilens sida som han inte åtgärdat (ca 3000kr) självrisk tror jag. bromsskivorna ser rostiga ut men det gör dem på alla bilar tycker jag?

han sa att man kunde känna att dem var lite vinda om man bromsade in från 110km/h. inredningen såg väl okej ut också men lite småskavanker även där. även sommardäcken var lite lätt slitna 3mm kvar ca. vinterdäck ingår.
eftersom jag känner honom lite sa han *****46 000*****kr vilket jag med största sannolikhet inte kan pruta på. då skulle han polera upp hela bilen och fixa till den fint och även lägga i någon slags kritfärg där dem skrapat med nyckel. han står även för första besikning av bilen som blir nån vecka efter jag köpt den och han står för allt om det blir några 2or. nyskattad (betalas var fjärde månad)
om man lastbilsreggar bilen räcker det att man tar bort baksätet eller ska det vara galler bak med? kan man sätta tillbaka stolarna efter besikningen och åka utan att få böter så länge de bara sitter MAX 2st i bilen vid en poliskontroll? blir försäkringen billigare om den är lastbilsreggad?
Oj det var mycket. hoppas ni orkar läsa och hjälpa mig för han vill ha svar snabbt om jag ska ha den. vad tycker ni om prissättningen?
MVH Robin S