vinter fövaring av bil utomhus! hjälp tips tack

Sluskk
9 oktober 2007 · 778 Inlägg

vinter fövaring av bil utomhus! hjälp tips tack

jag nu är det så här jag ska stäla av min pärla bmw 320 e36 och jag vet inte rikigt hur det ska vara, presening på?  osv jag vet typ inget hjälp neutral

BMW-328I
9 oktober 2007 ·

Sluskk skrev:
vinter fövaring av bil utomhus! hjälp tips tack

jag nu är det så här jag ska stäla av min pärla bmw 320 e36 och jag vet inte rikigt hur det ska vara, presening på?  osv jag vet typ inget hjälp neutral

skulle vilja ha samma svar, dock ska bmwn vinterförvaras i värmegarage men den andra bilen kommer stå ute.

Samara
9 oktober 2007 · 69 Inlägg

Köp ett litet partytält eller liknande, kan vara bra att ha sedan till sommaren ocksåsmile Se bara till att det sitter fast i marken ordentligt. Kan också vara bra att raka av snön från taket då och då.

Bilar! Vilket jävla påhitt.
BMW-328I
9 oktober 2007 ·

Samara skrev:
Köp ett litet partytält eller liknande, kan vara bra att ha sedan till sommaren ocksåsmile Se bara till att det sitter fast i marken ordentligt. Kan också vara bra att raka av snön från taket då och då.

haha bra ide! ska fan köra på de tongue

chrille_P924
9 oktober 2007 · 67 Inlägg

Partytält låter som en bra ide.
Har haft mina bilar under presening men har fått repor på taket !!!

LITE TIPS:
Glöm inte varmköra bilen då och då !!!
Ladda batteriet !!

Porsche
CarCass CarCass
9 oktober 2007 · 627 Inlägg

Ta ur batteriet säger jag..
Partytält kan gå, men det klarar inte av mycket snö direkt. Nån cm räcker för att det ska ge upp.

Join the Evolution
BMW-328I
9 oktober 2007 ·

chrille_P924 skrev:
Partytält låter som en bra ide.
Har haft mina bilar under presening men har fått repor på taket !!!

LITE TIPS:
Glöm inte varmköra bilen då och då !!!
Ladda batteriet !!

repor? hur lyckades det hända?

Amazon_123GT Driifter;)
9 oktober 2007 · 1 630 Inlägg

ställ den helst på asfalt eller liknande.. absolut inte nån jävla gräsmatta för det är ju döden kommer upp hur mkt fukt som helst .. så blir de snart rost.. ställ in en avfuktare i bilen o ev bagaget med.. så de inte börjar o mögla på ratt o bälten o så där.. som de gärna gör

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Sluskk
9 oktober 2007 · 778 Inlägg

men om jag har en presening som en underlag ? på gräs tror ni det funkar då? tongue

Bostrom RS
10 oktober 2007 · 886 Inlägg

Sluskk skrev:
men om jag har en presening som en underlag ? på gräs tror ni det funkar då? tongue

Har hört att om man tex har ett garage med grusgolv eller liknande, kan man ha en duk/presenning 10-20 cm under mark. Då blir det inte så mycket fukt vid ytan. En presenning som underlag på gräset kan ju funka likadant.

Focus RS
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang