5932
Sök

Överspänning?

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Jag o jobbarkompisen skulle koppla in dimljus idag, det gick bra förutom en sak:

Vi visste inte riktigt var vi skulle ta tjuvström ifrån så att inte på/av stängnings knappen drar ström hela tiden, då kom vi på, VI tar det från vänstra halvljuset, de gick också bra TILLS att parkeringslampan dog, sen när jag skulle starta då dog också halv/hel ljuset i samma lamphus.

Sedan när jag åkte så ringe jobbarkompisen, jo du: Vänstra bromsljuset har också dött. så jag åkte till macken och köpte nya men kopplade inte dom då, för att de kanske dör igen.

ÄR detta något med en överspänning på lysena? Var ska jag annars ta tjuvsröm ifrån? stereons el?

Hoppas på snabbt svar

MVH
Senast redigerat av Audisport_ (9 oktober 2007)

Rattryckarn

539 Inlägg
9 oktober 2007
konstigt... jag har tagit ström från min högra halvljuset till båda dimljuserna och det fungerar utmärkt...

3 295 Inlägg
9 oktober 2007
hoppas att du andvände relä och sånt där? för du har väl inte bara skarvat in dig på befintlig strömkabel till parkljus och det?

MVH Johan

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Yes jag har ett inkopplat relä

Rattryckarn

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
10 oktober 2007
Kolla upp säkringen o byt den (om den är trasig) Har du tur så funkar det sen, annars är det något annat fel.
Säkringar brukar kunna gå ibland när de har lite "ålder" bakom sig.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Allt gick bra när vi tog tjuvel från stereon smile så säkringen hade iof gått på bakljuset men de var lätt fixat. Sen så fick vi igång halvljusen med dimljusen och även parkeringsljusen med dimljusen. Så då kan man köra lagligt också big_smile snyggt blev det iaf. big_smile MVH

Rattryckarn

Sök