3312
Sök

Bilen är död, R.I.P...

Skaune
14 oktober 2007
Trådstartare
Jaha, då vart de dax, efter 40.000 mil...
Nu vill hon inte mer, och jag måste erkänna att gnistan inte finns där mer mellan oss, så jag orkar inte fixa henne mer nu..
Fattar inget, i fredags var hon frisk, vi gasade vägen hem från jobb ihop, hon var glad o gick som hon skulle, parkerade hemma, flyttade bilen lite senare på natten. Hon gnällde inte, inga missljud....
Men imorse sa hon ifrån, ville knappt starta först, dåligt batteri tänkte jag, sen hosta hon igång på 3 iaf, och samtidigt hör jag ett jävla gnäll från henne, va? lagerknack? hur i helvete tänkte jag? Ingen olja? kikade på stickan, nästan helt torr, aj fasen! Kikade underbilen, en liten pöl där ja... Skulle ju iväg o kika på en ny bil, så jag får väl skylla mig själv, de e ingen som vill bli utbytt..
Hällde iaf i ny olja i henne och knacket minskade lite, blev nästan tyst för en stund, sen kom de lite igen, blir inte av med det. förbaskat oxå, lagerna har tatt stryk!
Så nu blir det bilhimlen för henne, så synd, vi hade ju hela vintern framför oss...
Du var en av de bästa bilarna jag haft Mögtockan! Må du vila i frid!
http://www.garaget.org/archive/52805/48023/48023-417178.jpg

1 567 Inlägg
14 oktober 2007
Eller beg motor från skroten och lite handarbete så...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

2 271 Inlägg
14 oktober 2007
min låter också men är pigg och glad fortfarande. Dock är det nog dags för lite renovering om jag vill ha den ett par år till.
Beklagar, såg väldigt fin ut i karossen på bilden i alla fall.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
14 oktober 2007
För fan, skrota inte bilen bara för det där! Finns nog en hel del förstabilsägare eller bara hemmafixare, eller någon som letar reservdelsbil som skulle ge åtminstone en 1000lapp för henne! yikes

Snälla, skrota inte allt så fort. Det finns andra utvägar. Lägg ut på Blocket.

Hade du inte bott nere i Malmö skulle jag räddat henne från skroten DIREKT!
Senast redigerat av Edil_ (14 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Baloo
1 Inlägg
14 oktober 2007
tusenlappen Bjudet.. en sån finbil kan ju fanimej inte få gå till skroten

Supraman
2 300 Inlägg
14 oktober 2007
Nä man får inte ge upp för det.

En rödblockare 16v är guld att ha roligt med.
Extraaktorgrenrör, skicka sprutet och på med dubbla webrar, jäklar vad gott dom går sen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

FreddeK
14 oktober 2007
Trådstartare
fan den var ju tokfräsh! väck henne igen nu!

Skaune
14 oktober 2007
Trådstartare
mja, men de e mer än vad problemet ger sken av! Skulle bytat styrled och spindelled för att få henne igenom fabror sbps händer, sen skulle skatten betalas, och så ett pytte sak att tankbandet har gått av, sen e de inte så fräsch som alla skriver, den har blivit matt i lacken på sina ställen, börjat rosta lite i hjulhusen har en liten bula i dörren och en mindre snygg skärmkantslagning... roll

FreddeK
14 oktober 2007
Trådstartare
okej skrota den då! en död 740 är en bra 740...beskonar ju gatorna från ytterligare en 18årig rallyförare eller tuggummi tuggande fjortis baslådeplåtskallermaffia!

1 653 Inlägg
14 oktober 2007
en 16V ju, toppen skulle jag sparat lätt smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

845 Inlägg
14 oktober 2007
kan juh itne ge upp för dedär
fixa en ny mototr gjort på en dag big_smile elelr några timamr för den händige. big_smile

Sök