3362
Sök

ang vw finans

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Har en fråga funderar på att sälja skoda och jag har lite kvar att betala på den hos vwfinans.
Hur fungerar de när jag ska sälja den? Måste jag meddela dom att den kommer att säljas eller är det bara sälja den sen skjuta in pengarna som är kvar på kommnade avbetalning?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
14 oktober 2007
tror att själva lånet följer med bilen. med det menas att om du säljer bilen till person X så kommer lånet att läggas över på X.... men du kan ju även lösa lånet själv för att sedan sälja bilen utan lån och avgifter!
så är det iaf på min bil!

Team Insane Racing

Körv
3 535 Inlägg
14 oktober 2007
Ta ett banklån och betala resten, sen betalar du till banken.

Det mest spontana jag kommer på iaf smile

Truckdriving Man

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
okej någon rekomendation på banklån som inte har så höga kostnader eftersom jag bara ska låna pengar några dagar tongue

Körv
3 535 Inlägg
14 oktober 2007
Banken mor å far brukar funka tongue

Truckdriving Man

Bobo
15 oktober 2007
Be om en slut räkning, de räknar ihop hela summan som du har kvar att betala och du får en faktura på hela beloppet inklusive ränta osv. När du säljer bilen är det bästa att åka till en bank och betala in summan där på din sluträkning, att lånet följer med bilen känns som lite skröna. Har en polare som skrev över sin "kredit" bil på sin tjej, det enda som hände var att han fick hem ett brev där det stod att han skulle betala in resterande belopp på bilen till dem, är nästan säker på att du kan sälja bilen och betala in det efter också utan några direkta problem, men som sagt kolla med finansbolaget i säkerhets skull.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
tack bobo för kanonbra info smile

Sök