4319
Sök

Datorbas!

956 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Tjena. Jag har en liten bas hemma som jag skulle vilja trycka i en lite låda hemma och sen ha till datorn för att få mer tryck i ljudet. Vad behövs för att koppla in detta?

// Filip

1 353 Inlägg
22 oktober 2007
en förstärkare är ju att föredra. sen ljudkablar,  vet inte vad kontakten heter men en som du kopplar in i datorns ljuduttag, och den delar sig i 2 st(Röd och Vit) som du sedan kopplar in i förstärkaren.
sen behövs bara sladd ifrån förstärkaren till basen.

There's no replacement for displacement

alias_kladde
22 oktober 2007
Batta skrev:
en förstärkare är ju att föredra. sen ljudkablar,  vet inte vad kontakten heter men en som du kopplar in i datorns ljuduttag, och den delar sig i 2 st(Röd och Vit) som du sedan kopplar in i förstärkaren.

sen beror det ju på om du bara ska ha pass så du kan dela ljudet så du bara får de tonerna. beror på din förstärkare. Delningsfilter skulle vara bra kanske annars får du diskant i basen och det är inte riktigt rätt.

2 600 Inlägg
22 oktober 2007
ha du en hemmabio reciver me sub ingång så kan du koppla in den till datorn=)

gör som jag kör gubba racer=)

1 353 Inlägg
22 oktober 2007
alias_kladde skrev:
Batta skrev:

sen beror det ju på om du bara ska ha pass så du kan dela ljudet så du bara får de tonerna. beror på din förstärkare. Delningsfilter skulle vara bra kanske annars får du diskant i basen och det är inte riktigt rätt.

alldeles riktigt smile
glömde ta upp det ^^

There's no replacement for displacement

Sök