sveriges lagar

sierracoff
23 oktober 2007 · 130 Inlägg

tjenare tänkte kolla om någon vet vilka lagar som gäller för företag i sverige.
jag ska börja jobba på mediamarkt imorgon fast via ett bemmaningsföretag, allting har verkat frid och fröjd tills idag.
de ringde från bemmanigsföretaget och berättade att när de igår ringde till mediamarkt för att få reda på lite mer tider och scheman efter den här veckan(de öppnar här i norrköping på torsdag).
då svara personen på mediamarkt att de inte harräknat med att ha någon använding för oss från bemaningsföretaget efter söndag.

var snart fyra ,ånader sedan jag sökte jobbet och varit på intervjuer och informationsmöten innan men inte ett ända ord om dettta att vi bara ska jobba femdagar.

Nu till frågan får ett företag som tar hjälp av ett bemmanings företag bete sig precis hur de vill? (mina kontaktpersoner på bemmaningsföretaget fick som sagt reda på detta igår de hade ingen anning om detta)

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
23 oktober 2007 · 426 Inlägg

JA. det är bemaningsföretaget som ansvarar för er. inte mediamarkt

/Street
Hamilton
23 oktober 2007 · 8 873 Inlägg

Företag som anlitar "bemaningsföretag" köper en tjänst, det finns avtal mellan företagen.
Hur dessa avtal ser ut vet bara dom.

Fotograf på tierpidag.se
JH
23 oktober 2007 · 165 Inlägg

Det stämmer, Det är upp till det bemanningsföretaget som DU jobbar på att förse dig med jobb. Du jobbar för dem och inte för mediamarkt.

Volvo s40 (2000)
sierracoff
23 oktober 2007 · 130 Inlägg

jo det vet jag att det är upp till dem att fixa jobb tider åt mig men men jag menar borde inte bemmaningsföretaget fått reda på det tidigare att de bara hade för av sikt att ha oss femdagar???

Hamilton
23 oktober 2007 · 8 873 Inlägg

sierracoff skrev:
jo det vet jag att det är upp till dem att fixa jobb tider åt mig men men jag menar borde inte bemmaningsföretaget fått reda på det tidigare att de bara hade för av sikt att ha oss femdagar???

Som jag skrev tidigare så styrs det av avtal mellan företagen.
Kan vara allt från 1 dag till 1vecka. Inte lönt att spekulera i det då det bara är dom som vet vad som står i avtalet.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang