Nya Saab 9-7X

Talladega Power
11 december 2005 · 85 Inlägg

Black Knight skrev:
SAAB borde allvarigt talat komma med en front som skiljer sig mer från de tidigare modellerna. Jag tycker Saabs front har i stortsett sett likadant ut sedan tidiga 90-talet. Titta på exempelvis de nyare Volvon eller Ford etc. Alla vågar göra stora förändringar förutom SAAB. Och så Länge SAAB fortsätter och göra fronter som ser nästan ut som de äldre modellerna så kommer de att forsätta och sälja dåligt!

Jag Tror absolut inte på det resonemanget att SAAB säljer dåligt p.g.a dom har behållt "näst intill"samma front sen Slutet av -80...se på volvo....är dom SÅÅ annorlunda?? svar -NEJ!...Det hela bygger på Marknadsföring!...

Volvo är ett helt annat märke än SAAB så jämför dom inte.

sen en sak till SAAB säljer inte dåligt utan att det är väldigt få bilar dom säljer i jämförelse mot dom"Stora" biltillverkarna...
Volvo tillverkar ca 300 000bilar per år SAAB har en max Kapacitet på ca 140-150 000 bilar per år... och är det då någon bilmodell inom SAAB som säljer dåligt så blir det inte så vackra siffor  i det stora hela

Sen så kan förlust bero på en massa saker..


Mvh

Founder
11 december 2005 · 1 414 Inlägg

Black Knight skrev:
SAAB borde allvarigt talat komma med en front som skiljer sig mer från de tidigare modellerna. Jag tycker Saabs front har i stortsett sett likadant ut sedan tidiga 90-talet. Titta på exempelvis de nyare Volvon eller Ford etc. Alla vågar göra stora förändringar förutom SAAB. Och så Länge SAAB fortsätter och göra fronter som ser nästan ut som de äldre modellerna så kommer de att forsätta och sälja dåligt!

Fronten är ju en av dom viktigaste detaljerna på bilen, bmw har förresten inte direkt ändrats mycket heller genom åren. Nya 9-5 har ju en rätt så stor ändring iof när det gäller fronten. Att ändra på ansiktet på bilen, då kan man ju lika gärna kalla det för något annat...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
11 december 2005 · 1 414 Inlägg

Talladega Power skrev:

Black Knight skrev:
SAAB borde allvarigt talat komma med en front som skiljer sig mer från de tidigare modellerna. Jag tycker Saabs front har i stortsett sett likadant ut sedan tidiga 90-talet. Titta på exempelvis de nyare Volvon eller Ford etc. Alla vågar göra stora förändringar förutom SAAB. Och så Länge SAAB fortsätter och göra fronter som ser nästan ut som de äldre modellerna så kommer de att forsätta och sälja dåligt!

Jag Tror absolut inte på det resonemanget att SAAB säljer dåligt p.g.a dom har behållt "näst intill"samma front sen Slutet av -80...se på volvo....är dom SÅÅ annorlunda?? svar -NEJ!...Det hela bygger på Marknadsföring!...

Volvo är ett helt annat märke än SAAB så jämför dom inte.

sen en sak till SAAB säljer inte dåligt utan att det är väldigt få bilar dom säljer i jämförelse mot dom"Stora" biltillverkarna...
Volvo tillverkar ca 300 000bilar per år SAAB har en max Kapacitet på ca 140-150 000 bilar per år... och är det då någon bilmodell inom SAAB som säljer dåligt så blir det inte så vackra siffor  i det stora hela

Sen så kan förlust bero på en massa saker..


Mvh

Jag håller med dig, och Saab har alldeles för stora utvecklingskostnader i förhållande till den "lilla" volym bilar dom tillverkar... Tycker att det är helt rätt att man lägger 9-3 i Rüsselsheim där det finns kapacitet att bygga närmare en halvmiljon bilar per år om man bygger ut mer... i Trollhättan finns det inte längre plats att bygga ut sad

Mvh Tim

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
11 december 2005 · 1 414 Inlägg

carnageman skrev:
Skulle varken kalla 9-2X, 9-6X eller 9-7X för SUV....
Storleken påminner om audi allroad & volvo xc70...
Fjoll SUV då kanske, nä skoja bara alla SUVAR är ju fjollbilar eller kukförlängare...

Har du sett hur stor 9-7X är? jag såg en XC90 stå brevid en 9-7X och XC90 såg ut som en nissan micra brevid en V70. Den här bilen är enorm... även mercedes och bmw's suvar ser relativt små ut jämfört med den här. Skulle nog inte kalla den för en SUV, utan hellre en minibuss klass... Karossen är ju jämförbar med en VW minibuss i storleken...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
11 december 2005 · 1 414 Inlägg

kreator skrev:
En klart ful och ofunktionell kärra.

Har du kört bilen? om inte, i så fall hur motiverar du att den är ofunktionell?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
11 december 2005 · 1 414 Inlägg

Kenwood skrev:
Samma sak med scania och volvo! men scania väntar på volvos missatag o rättar te dem o gör de bättre tonguetongue  och i vår får vi se 620:N tongue  (volvo 610) big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile:


Sagge_AM skrev:
Åh Fy Faen vad de Härmar Volvo XC90,  Äh De gör juh allt vad Volvo Gör tongue

Många företag som har samma policy. Nokia är ett klockrent exempel, dom låter ericsson leda marknaden och visa vad som funkar o inte funkar sen efter ett halvår bygger dom liknande telefoner i dubbla volymen och för halva utvecklingskostnaden... riktigt smart...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
PeppeVectra Peppe Vectra
11 december 2005 · 1 076 Inlägg

Ser åt helvete ut!!
För mycke stadsjeepar nu för tiden!
Å alla försöker de likna BMW nu också.
volvos första ofroad bil eller va man ska kalla de såg väl ut som något på gränsen. bra till polisbil å dom som bor på landet med hästar, den är ju dock fortfarande en av många få bilar man får dra relativt tunga släp med utan BE.
Men när bmw släppte sin X så började alla göra likadana titta på bilden igen. visst liknar den bmw:s nu X5:a?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
11 december 2005 · 1 076 Inlägg

vill bara tillägga att X5:an blev totalt sågad.
en offroadbil som inte går att köra offroad med.

de enda som saaben kanske kan vara bättre på i de läget.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Talladega Power
11 december 2005 · 85 Inlägg

Founder skrev:

Talladega Power skrev:

Black Knight skrev:
SAAB borde allvarigt talat komma med en front som skiljer sig mer från de tidigare modellerna. Jag tycker Saabs front har i stortsett sett likadant ut sedan tidiga 90-talet. Titta på exempelvis de nyare Volvon eller Ford etc. Alla vågar göra stora förändringar förutom SAAB. Och så Länge SAAB fortsätter och göra fronter som ser nästan ut som de äldre modellerna så kommer de att forsätta och sälja dåligt!

Jag Tror absolut inte på det resonemanget att SAAB säljer dåligt p.g.a dom har behållt "näst intill"samma front sen Slutet av -80...se på volvo....är dom SÅÅ annorlunda?? svar -NEJ!...Det hela bygger på Marknadsföring!...

Volvo är ett helt annat märke än SAAB så jämför dom inte.

sen en sak till SAAB säljer inte dåligt utan att det är väldigt få bilar dom säljer i jämförelse mot dom"Stora" biltillverkarna...
Volvo tillverkar ca 300 000bilar per år SAAB har en max Kapacitet på ca 140-150 000 bilar per år... och är det då någon bilmodell inom SAAB som säljer dåligt så blir det inte så vackra siffor  i det stora hela

Sen så kan förlust bero på en massa saker..


Mvh

Jag håller med dig, och Saab har alldeles för stora utvecklingskostnader i förhållande till den "lilla" volym bilar dom tillverkar... Tycker att det är helt rätt att man lägger 9-3 i Rüsselsheim där det finns kapacitet att bygga närmare en halvmiljon bilar per år om man bygger ut mer... i Trollhättan finns det inte längre plats att bygga ut sad

Mvh Tim

Tack ska du ha! ; )

MrLila
15 december 2005 · 355 Inlägg

Tycker den ser sådär ut. Den är snyggare i verkligheten. Vi fick titta på två st som Saab hade på fabriken. Men jag skulle nog inte köpa nån.....


Mvh Jonas

Mvh Jonas
whitemonkey
15 december 2005 · 53 Inlägg

9-7X är å jävla läcker!

kreator
16 december 2005 · 81 Inlägg

Founder skrev:

kreator skrev:
En klart ful och ofunktionell kärra.

Har du kört bilen? om inte, i så fall hur motiverar du att den är ofunktionell?

Det är en stor jävla jeepliknande grejj, Fyller endast sin funktion om man bor långt ute i urskogen

Drar en massa bensin och är stor och klumpig

Och jag tror hellre bönderna köper (har ekonomi till?) en äldre bil

Hatar Suv:s, så jävla onödiga

Founder
13 januari 2006 · 1 414 Inlägg

Volvo XC 90 är ju liten jämfört med 9-7X... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang