4232
Sök

Vintertid...

Byfåne
368 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Gick upp 06.15 som vanligt, tog en dusch, drog på datorn och kollade mailen/gorg/aftonbladet innan jag åkte till jobbet. Var lite sen så jag svängde upp vid jobbet runt 07.05... helt svart och grinden var låst. Tog en titt på klockan i bilen som jag vet går efter sommartid, visar 07.05... Fan..

Nån annan som lyckades med samma sak som jag? Känner mig lite dum just nu.

2 953 Inlägg
29 oktober 2007
fy fan va kaxigt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 oktober 2007
Bubbaman skrev:
Gick upp 06.15 som vanligt, tog en dusch, drog på datorn och kollade mailen/gorg/aftonbladet innan jag åkte till jobbet. Var lite sen så jag svängde upp vid jobbet runt 07.05... helt svart och grinden var låst. Tog en titt på klockan i bilen som jag vet går efter sommartid, visar 07.05... Fan..

Hehe!
En klassiker, men tidändringen gjordes ju redan natten lör - sön. Gått på den gamla tiden hela söndagen då? smile

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 174 Inlägg
29 oktober 2007
Dave_C70 skrev:
Bubbaman skrev:

Hehe!
En klassiker, men tidändringen gjordes ju redan natten lör - sön. Gått på den gamla tiden hela söndagen då? smile

MVH
David

hehe skoj tongue men som sagt fan har du gått på sommar tiden hela söndagen med? tongue

Byfåne
368 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Datorn och min privata mobil bytte automatiskt till vintertid. Däremot min arbetsmobil gjorde inte det. Använder den som väckarklocka och brukar inte titta på den under helgerna.

1 174 Inlägg
29 oktober 2007
Bubbaman skrev:
Datorn och min privata mobil bytte automatiskt till vintertid. Däremot min arbetsmobil gjorde inte det. Använder den som väckarklocka och brukar inte titta på den under helgerna.

åfan big_smile haha big_smile

TheBabe
29 oktober 2007
Hehe min kille använder min mobil som väckanrklocka och den ställer inte om sig själv.
Han vaknade av att min klocka var några minuter över 8 och han ska åka till jobber kvart över 8 så han fick ju bråttom (han hade tydligen glömt att sätta på larmet också..)
Sen kollade han sin dator som vanligt och såg att klockan var typ 07.10, han blev rätt lugn då =P
Senast redigerat av TheBabe (29 oktober 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 oktober 2007
TheBabe skrev:
Hehe min kille använder min mobil som väckanrklocka och den ställer inte om sig själv.
Han vaknade av att min klocka var några minuter över 8 och han ska åka till jobber kvart över 8 så han fick ju bråttom (han hade tydligen glömt att sätta på larmet också..)
Sen kollade han sin dator som vanligt och såg att klockan var typ 07.10, han blev rätt lugn då =P

Ja usch. Fan va bråttom jag fick. Aldrig ätit frukost så snabbt! big_smile

Men på jobbet va det ungefär likadant. Jobbar på supporten för en Internetleverantör och växeln var inte inställd på vintertiden, så när den skulle öppna så trodde den fortfarande att det var en timma kvar smile

Tyvärr tog det bara 20 minuter innan "dom" kom på felet och drog igång den sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
29 oktober 2007
Känns bättre nu, än med omställningen på våren.. komma en timme för sent..

Sök