Lacka listerna på min Volvo!!!

Labrat
12 januari 2006 · 27 Inlägg

Hej,

finns det någon som vet vart jag kan vända mig om jag vill lacka alla svarta lister på min S60R till samma färg som lacken.

Vad kan det kosta?

Kan man kanske byta ut dem mot nya som är dessutom släta i plasten och inte "skrovliga" som mina är.

/Labrat

"R" wannabes finns det gott om!
TommyI
12 januari 2006 · 60 Inlägg

Jag har läst någonstans och har för mig att det går på mellan 2600 och 3000 kr.. Sen beror det väl på vem som gör det också, men runt där tror jag slutsumman landar!

Jag hade köpt 05:ans lister om jag varit du, men en bra lackerare slipar ner org.listerna så dom blir släta och får även färgen att fästa bra.

Lite en kostnadsfråga.

När jag tänker efter lite så var det nog listpaketet som gick på runt 2600 kr.

http://www.jb-bildemo.se/a_4_19.html

Där har du listpaket också, vet dock inte hur kvaliteten är! Tror V70 och S60 har samma listpaket.

// Tommy

Youngblood Billackerare
13 januari 2006 · 737 Inlägg

Ta med bilen till en lackerar firma och berätta hur du vill att dem ska se ut. Där får du ett pris på vad det kostar. Men erbjud dig att ta bort listerna själv då det borde vara väldigt simpelt och det blir billigare för dig.

Sedan så slipar man inte dem släta.. inte riktigt.

Jag brukar göra som så att jag mattar ned listerna (var noga!) och sedan så grundar jag med slipgrund som jag sedan slipar slät. Då får jag bort strukturen.

Men som sagt... vill du ha pris på ett lackjobb.. fråga inte här. Du får bara en massa olika svar och spekulationer. Fråga en lackerar firma istället. Enklare än så blir det inte.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
mickecorrado Bilplåtslagare
14 januari 2006 · 1 036 Inlägg

Listerna på stötfångaren fram och bak är avtagbara likaså listerna på framskärmarna, ta av dessa och lämna dom till lackerarna så lägge de en slipgrund på så all de blir släta. Bästa allternativet för dörrlisterna är att köpa nya de dessa sitter med dubbelhäftande tejp, köp då listerna till -05 så är dom släta från början.

( Ta och kika in på någon plåtfirma som håller på med volvo det kan hända dom har någon list över)

Smoke Tires Not Drugs.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang