7046
Sök

Volvo bi-xenon: Passande glödlampor för att matcha bi-xenon?

livsnjutare och vardagsfilosof.
2 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Jag är precis ny medlem efter ett tips av en kompis som är en riktig bilfantast. Jag har läst och sökt men inte riktigt funnit den information jag söker.

När jag klickade omkring förstår jag att det finns olika värden på ljus, om det hette Kelvin, mellan 4 och 12 000 som talar om vilken färg från vitt till violett det är på xenonljusen.

Jag har en Volvo V70 2005 med bi-xenon-ljus och undrar:

1. Vilket "färgvärde" mellan 4 och 12 000 har min bil på xenonljusen? (Detta för att bäst kunna matcha med passande färg på dim- och parkeringsljus.

2. Har någon av er gjort liknande procedur med er Volvo och funnit några lampor (fabrikat eller namn) värda att rekommendera mig?

Tacksam för svar.
Väl mött! /david

329 Inlägg
29 oktober 2007
Välkommen=)

Din bil har HÖGST troligt kring 4300, Vilket också ser normalst ut. Mer vitt/blått sken än blå/lila lixom.

Finns massa hemsidor, www.xenonkungen.se www.radicast.se osv

Mvh L smile

585 Inlägg
30 oktober 2007
Inlägg raderat av moderator. Vv se:

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.

livsnjutare och vardagsfilosof.
2 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Tack för snabb och trevlig hjälp! Det blir runt 4300 på dimmen för att matcha strålkastarna. Jag får återkomma med bilder när bytet är gjort....

/david.

Sök