Åsikter om lackering

StiFf Wankel
12 januari 2006 · 1 080 Inlägg

funderar på att lacka om bilen, men vill höra lite åsikter om det från andra..
2 bilder finns i mitt garage (dom blåvita)

MDS Västerås
Kenwood SAABlare
12 januari 2006 · 190 Inlägg

personligen så tyckte jag det inte ser så snyggt ut.. men men smaken e som baken big_smile  gör va du vill.

Mvh Johan

Mja Mjo! Så kan de gå!
Youngblood Billackerare
13 januari 2006 · 737 Inlägg

Om du byter färg på bilen tänk då på att det går åt mera tid och pengar. Dels ska bilen målas innanför dörrarna alltså instegslisterna/trösklarna + b-stolparna. Även dörrarna ska väl målas om på insidan. Du kommer att få plocka av "allt" löst. Huv, bagagelucka och alla dörrar. Sedan när allt det där är klart så har du fortfarande ett rött motorutrymme. Så.. är du säker på att du vill göra detta? Och om jag får bestämma så är det allt eller inget. Antingen gör man det seriöst eller inte alls. Dvs. en blå bil med röda inslag så fort man öppnar en lucka/dörr är INTE snyggt. Det ser bara illa ut. Jag skulle nog satsa på att fixa iordning en ny originallack. Det blir snyggt det också. Kanske kan du komplettera med lite mönster efter sidorna eller nå´t.

Det var bara lite tips...

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
S3BB3
13 januari 2006 · 70 Inlägg

Youngblood skrev:
Om du byter färg på bilen tänk då på att det går åt mera tid och pengar. Dels ska bilen målas innanför dörrarna alltså instegslisterna/trösklarna + b-stolparna. Även dörrarna ska väl målas om på insidan. Du kommer att få plocka av "allt" löst. Huv, bagagelucka och alla dörrar. Sedan när allt det där är klart så har du fortfarande ett rött motorutrymme. Så.. är du säker på att du vill göra detta? Och om jag får bestämma så är det allt eller inget. Antingen gör man det seriöst eller inte alls. Dvs. en blå bil med röda inslag så fort man öppnar en lucka/dörr är INTE snyggt. Det ser bara illa ut. Jag skulle nog satsa på att fixa iordning en ny originallack. Det blir snyggt det också. Kanske kan du komplettera med lite mönster efter sidorna eller nå´t.

Det var bara lite tips...

Håller med:)

ludde__mannen draminbil.nu
13 januari 2006 · 1 382 Inlägg

Youngblood skrev:
Om du byter färg på bilen tänk då på att det går åt mera tid och pengar. Dels ska bilen målas innanför dörrarna alltså instegslisterna/trösklarna + b-stolparna. Även dörrarna ska väl målas om på insidan. Du kommer att få plocka av "allt" löst. Huv, bagagelucka och alla dörrar. Sedan när allt det där är klart så har du fortfarande ett rött motorutrymme. Så.. är du säker på att du vill göra detta? Och om jag får bestämma så är det allt eller inget. Antingen gör man det seriöst eller inte alls. Dvs. en blå bil med röda inslag så fort man öppnar en lucka/dörr är INTE snyggt. Det ser bara illa ut. Jag skulle nog satsa på att fixa iordning en ny originallack. Det blir snyggt det också. Kanske kan du komplettera med lite mönster efter sidorna eller nå´t.

Det var bara lite tips...

S3BB3 skrev:
Håller med:)

Varför dissas alla förslag som innebär lite mer jobb så totalt på garaget? Så fort någon kommer med något som tar trekvart längre tid så är det bara massa bu ifrån alla! Visste det kommer ta rävans mycket tid att byta färg på bilen men det kan nog bli riktigt fint!

Bestämmer du dig för att lägga ner så mycket arbete tycker jag också att du ska göra om listerna.. Antingen lacka dom eller ta bort dom helt.. Vilket som blir snyggast.. Annars skulle det nog se trist ut ändå!

Germax
14 januari 2006 · 12 086 Inlägg

Lacka så här ist tycker jag..
http://www.geting.se/images/7781-129977.jpg

observera att detta 3 minuters projekt inte är taket av mina Photoshopkundskaper=)

Darkie dARKiE
14 januari 2006 · 5 031 Inlägg

Har du sett eclipsen i pimp my ride? den lacken! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
StiFf Wankel
14 januari 2006 · 1 080 Inlägg

jo det är klart att jag kommer lacka om allt så det inte blir rött motorrum etc..
jag har inte bestämt mej än, men om jag byter färg så kommer jag byta färg på HELA bilen smile
darkie, kan du hitta nån bild på den?

MDS Västerås
Johanromeo155 Såld på Italienare
14 januari 2006 · 579 Inlägg
Youngblood Billackerare
14 januari 2006 · 737 Inlägg

ludde__mannen skrev:

Youngblood skrev:
Om du byter färg på bilen tänk då på att det går åt mera tid och pengar. Dels ska bilen målas innanför dörrarna alltså instegslisterna/trösklarna + b-stolparna. Även dörrarna ska väl målas om på insidan. Du kommer att få plocka av "allt" löst. Huv, bagagelucka och alla dörrar. Sedan när allt det där är klart så har du fortfarande ett rött motorutrymme. Så.. är du säker på att du vill göra detta? Och om jag får bestämma så är det allt eller inget. Antingen gör man det seriöst eller inte alls. Dvs. en blå bil med röda inslag så fort man öppnar en lucka/dörr är INTE snyggt. Det ser bara illa ut. Jag skulle nog satsa på att fixa iordning en ny originallack. Det blir snyggt det också. Kanske kan du komplettera med lite mönster efter sidorna eller nå´t.

Det var bara lite tips...

S3BB3 skrev:
Håller med:)

Varför dissas alla förslag som innebär lite mer jobb så totalt på garaget? Så fort någon kommer med något som tar trekvart längre tid så är det bara massa bu ifrån alla! Visste det kommer ta rävans mycket tid att byta färg på bilen men det kan nog bli riktigt fint!

Bestämmer du dig för att lägga ner så mycket arbete tycker jag också att du ska göra om listerna.. Antingen lacka dom eller ta bort dom helt.. Vilket som blir snyggast.. Annars skulle det nog se trist ut ändå!

Jag känner mig egentligen inte träffad men det verkar som att jag borde ta åt mig då det kanske var riktat mot mig. Jag dissar ingens förslag. Men däremot så VET jag av erfarenhet att "Svensson" ofta inte inser vad dem ger sig in på. Det blir oftast mycket dyrare och tar längre tid än vad man kanske hade räknat med. Därför ville jag bara informera StiFf om vad som väntar honom ifall han bestämmer sig för att gå vidare med omlackerings planerna då jag själv har bytt färg på min bil och även jobbar inom lackerings branschen.

Om du läser mitt inlägg noga så ser du att det inte finns någon diss eller avrådnings försök från min sida. Bara rena fakta... baserat på egen erfarenhet.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
gulleponken
14 januari 2006 · 174 Inlägg

ja skulle satsa på o lacka hela bakdelen vit ist för bara en stripe!! o kanske en böjd linje då ist för rakt!! tror ja skulle bli snyggt!! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang