4212
Sök

LFS (Live for speed) hjälp med inställningar

406 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Hej! såg lite filmer här från spelet och laddade genast ner gratis demon för test, satt i 2timmar och det går åt pipan, bilen släpper ju för mkt! helt omöjligt att köra bilarna ju?! går bättre bakåt än framåt tycker jag. snurrar ju runt hur man än kör, hårt eller mjukt spelar ingen roll! tipps på hur man ska ställa in bilarna? smile För hur alla andra lyckas drifta med dessa bilar fattar jag inte nu haha... (och jag brukar vara bra på bilspel!!)

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

304 Inlägg
28 september 2007
Det är inte need for speed... Man kan inte svänga hur snabbt som helst, bara bromsa och köra lugnt i kurvorna smile

406 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Rednik skrev:
Det är inte need for speed... Man kan inte svänga hur snabbt som helst, bara bromsa och köra lugnt i kurvorna smile

prövade allt!! går banne mig inte köra, styra emot eller hävaen sladd är omöjligt är ju som om däcken vore av plast!!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 september 2007
vad kör du på för däck? kör du på ngn orginalinställning av bilen? isf vilken?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

406 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
båge skrev:

körde på banan med alla bilarna och med r däcken, prövade att ställa ner kännsligheten på styrningen men är ju oöjligt att häva en sladd! lyckas man så får man kast på motsladden och kör av, oav sätt hastighet ju =/ så tittar man på filmerna här hur snyggt det går att häva en sladd?!

406 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Gujen skrev:
båge skrev:

körde på banan med alla bilarna och med r däcken, prövade att ställa ner kännsligheten på styrningen men är ju oöjligt att häva en sladd! lyckas man så får man kast på motsladden och kör av, oav sätt hastighet ju =/ så tittar man på filmerna här hur snyggt det går att häva en sladd?!

körde Race inställningen om jag inte minns fel?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 september 2007
Det är bara att träna det smile När jag började så snurrade jag till och med på rakorna, nu kan jag "drifta" ganska bra.
Styr du med musen då? För om du har bytt till tangentbordet så förstår jag ifall du snurrar. Ratt är väl det bästa men inte alla som har det.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

304 Inlägg
28 september 2007
Har du testat träningarna i spelet? Det står typ "Träning" i förstamenyn när man startar spelet.

Det kan hjälpa väldigt mycket om man är ny wink

med lem
1 925 Inlägg
28 september 2007
prova sänka bilen lite, sen tar du r-däck både fram o bak,, så lite luft det går o camber vinkeln ska stå på minus så mkt de går smile så gör jag iaf big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

406 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
prova sänka bilen lite, sen tar du r-däck både fram o bak,, så lite luft det går o camber vinkeln ska stå på minus så mkt de går smile så gör jag iaf big_smile

okej tack, det ska jag pröva då big_smile R däck hade jag redan på men hehe... som sommar däck på en frusen sjö ;D

NissanMotorsport
30 oktober 2007
om du inte har nån driftsetup, så kör på "hardtrack" inställningen och använd musen smile funkar hur fint som helst, har alltid den inställningen när ja driftar me XRTn..

Got VTEC?
1 593 Inlägg
30 oktober 2007
http://setupfield.teaminferno.hu/ där har du lite drift setups o så

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

583 Inlägg
31 oktober 2007
vad kör du med? efter som tangentbord har ganska seg svängning så rekommenderar jag dig till mus. har du ratt fattar jag inte vad du klagar på. tongue

aja jag har spelat och driftat i LFS i snart över 7 månader och jag säger bara såhär, övning ger färdighet.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Sök