7035
Sök

en fråga ang generatorn?

2 600 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
hej ja nu när jag skulle köra iväg så ladde  genaratorn bra men bara några meter så ser jag att all belysning lyser svagt och volt mätaren står på 12 volt alsså laddade den inte just då men bara nån sekund senare så började den igen och ladda vad hände visst det rengnar som spö men ha det me vädret att göra. är den på väg att ge upp ? ha en trevlig kväll mvh klimpan

gör som jag kör gubba racer=)

21 761 Inlägg
29 september 2007
Hörs det inget gnäll/gnissel från fläktremmarna?

Det kan ha med fuktigt väder att göra, men det är ju inte helt säkert. Det är bäst att ta en titt på fläktremmarna och kablarna omkring generatorn.

2 600 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
ha ingen fläkt rem tongue men generator rem finns hur ser man om den är sliten eller så? kablarna är finna vad jag kan se och inget oljud heller.

21 761 Inlägg
29 september 2007
När en rem är sliten så brukar det bli sprickor i den.

Är remmen tillräckligt spänd?

Det kan ju vara kolen som börjar vara dåliga också, hur det ser ut på din generator vet jag inte men kolen brukar sitta på laddregulatorn om det är yttre laddregulator på generatorn.

2 600 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
jag ska ta och kolla upp remen imon kolen vet jag inte hur man kolla tongue är inte så bra på sånt här.

510 Inlägg
31 oktober 2007
klimpan skrev:
jag ska ta och kolla upp remen imon kolen vet jag inte hur man kolla tongue är inte så bra på sånt här.

Kan ju vara som så, iaf va det så med min förra Golf II .. När man körde i enorma vattenpölar så började lampan för att generatorn inte skulle ladda, att lysa .. Men släcktes igen efter 1-2sekunder .. Långsamt med säkert smile Bilen var alltid lättstartad så det va ju inget fel .. Kom kanske bara lite vatten på batteriet, andra elsladdar osv, därav att den inte laddade så bra just då hehe .. Mvh Johan

Sök