4422
Sök

krångel med bakljusen - Volvo 740

111 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Tjena!
Jag har en volvo 740 med hova bakljusen men dom funkar inte så bra. På ena lyktan funkar vanliga ljuset men inte på den andra, blinkersen funkar på båda, backljuset funkar inte på någon, bromsljuset funkar bara på den lyktan som det vanliga ljuset inte funkar på.

Plus att hastighetsmätaren inte fungerar.
Någon som vet vad som är fel ?  skriv gärna så e ni snälla! MVH David

// David Jonsson

111 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
nån som vet?

// David Jonsson

67 Inlägg
18 oktober 2007
Vad har du för årsmodell? Har för mig och hört att om du har en 88:a tillex.. så måste du ha adaptern från en 90:a Finns att hämta på skroten!

755 Inlägg
18 oktober 2007
tror det finns att köpa också kanske ha det liggandes till och med

111 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
good_year skrev:
tror det finns att köpa också kanske ha det liggandes till och med

Men jag fick med adaptrar till bakljusen som skulle passa på denna årsmodellen  (1988)

// David Jonsson

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
1 november 2007
Haft haft liknande problem.. .. jag fick så alla instrumenten fick flipp och börja gunga upp och ner.. sen började den ene dörrvarningslampan fungera? har aldrig fungerat.. Men hur som helst så kolla jordningen.. får den ordentligt med jord? kopplat adapterkablen på rätt håll?
Annars kan du ju sno 90ans kontakt på skroten och skarva ihop med din gamle kontakt.. var noga med att rätt kabel går som den ska.. på min fick jag tjuva ström från baklampan på vänster sida samt back-lampan på vänster till höger.. så fungerade det.. så nu lyser alla mina:D fick dock köpa ett nytt kontakt-munstycke på skroten till ena sidan då jag konstatera att det var fel på mitt.. men nu fungerar det iaf wink Happy

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Sök