3776
Sök

spelar konstigt, låter som den slår igenom!?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
hej!
slängde in en 12" avant bas från netonnet i 245:an, i en låda på ca 45-50 liter, som det står att d ska va (har inte hunnit få in basport än bara..) när man trycker på med den så tycker jag inte att det spelar så bra som det borde, det låter som att den slår igenom och den blir inget tryck ur den.. vad kan det ha att göra med!? att jag har för stor oportad låda? eller för lite effekt på den? kör den på 150W nu obryggat..

skulle gärna vilja ha lite tips för att få bättre as ur den! då jag inte i nuläget har råd att köpa ngt annat, utan vill nöjja mig med detta, me ändå få lite dunk i ryggen, tänkte ju att det skulle vara lättare att bygga i kombi..

MVH båge
Senast redigerat av båge (2 november 2007)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 911 Inlägg
2 november 2007
Till 70% beror det på att lådan saknar port
Till 30% beror det på att lådan inte är anpassad till bilen.

Ska man få ut det mesta ur en låda bör man anpassa den efter bilen och musiken, de lådförslag som följer med är generella och fungerar i det mesta, men det går alltid plocka ut lite mer, både mer bas och bättre kvalisort på ljudet.

BilstereoNörd
576 Inlägg
2 november 2007
Combi bilar är ganska svåra att få till ryggdunket i, de blir lätt mycket lågbas och det kräver effekt och tuning för att få attacken som krävs för ryggdunkat..
Har du tidigare referenser till den basen efter som du skriver att det inte blir så bra som det borde bli.. med 150watt, är det riktiga rms watt eller maxwattar?

Men stoppa i porten och brygga steget ifall du inte utnyttjar det fullt än, så blir det nog betydligt bättre..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
det spelade bättre när jag hade basen i bmwn min, då i annan låda... men då sammspelade jag den med en 10" avant bas också! vilket jag inte vill göra i denna bilen, då jag ska flytta tian! men ska plocka i porten och prova brygga så ska vi se om det blir bättre smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök