3820
Sök

Negativbilder....

679 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Gjorde om bilder till negativ och tyckte de vart snygga.....Tycker om effekten!

http://www.garaget.org/gallery/archive/38048/181914_bv54yp.jpg
Gillar effekten!!!

http://www.garaget.org/gallery/archive/38048/181916_m7n1ux.jpg
Cool Effekt!!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 oktober 2007
ctrl-i i photoshop?
No offence, men det är världens tråkigaste och mest överskattade effekt.

Whine whine!

679 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
inte i photshop..de har jag inte ens på datorn....hade jag haft de så hade jag nog gjort snyggare bilder...!!!

2 751 Inlägg
31 oktober 2007
maniac_man84 skrev:
inte i photshop..de har jag inte ens på datorn....hade jag haft de så hade jag nog gjort snyggare bilder...!!!

Han menar nog att du kan göra likadant i PS Ctrl+i, alltså inget nytt! Men lite coolt e det..

Who Djaa bless no man curse

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 oktober 2007
Såg iofs nu att det också är ctrl-i i paint.

Dock så finns det ju en effekt som är liiite spännande med det där iaf. Det är ju när man inverterar bilden fast utan att invertera nyanserna.

Whine whine!

679 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Jag kan inte det där så bra.....men man kanske skulle ta o lära sej nån gång....
verkar juh va många som håller på....!!!

SOS-Racing
514 Inlägg
31 oktober 2007
Försök vara lite mer positiv.

Miklen
31 oktober 2007
I mina ögon är det bara att totalt förstöra en bild.. Hellre då leka me färgfilter typ sepia osv osv för att få lite annan look eller leka me brus .. t.ex mot en fabriksbyggnad kan sepia få grejerna att se väääldigt gamla ut men negativ.. njaa :S ..

Å gnäll inte på att photoshop är dyrt för GIMP är gratis å minst lika bra smile

679 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
har nån gnällt på att det är för dyrt.....
inte jag iaf....har de på skiva hemma men inte installerat de på datorn för jag har inte orkat lära mej...!!!
Men kanske man skulle ta sej lite tid o göra de....
verkar som man kan göra en hel del me photoshop.... och andra liknande program...!!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 november 2007
maniac_man84 skrev:
inte jag iaf....har de på skiva hemma men inte installerat de på datorn för jag har inte orkat lära mej...!!!
verkar som man kan göra en hel del me photoshop.... och andra liknande program...!!

Mer än att invertera färger iallafall roll

Nej, smaken är som baken, har aldrig tyckt det är snyggt att invertera färger, men snygg bil har du. Så det var väl det som gjorde det lite trevligt att se på bilderna. smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

679 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Edil_ skrev:
maniac_man84 skrev:

Mer än att invertera färger iallafall roll

Nej, smaken är som baken, har aldrig tyckt det är snyggt att invertera färger, men snygg bil har du. Så det var väl det som gjorde det lite trevligt att se på bilderna. smile

Tackar!!!!

Miklen
1 november 2007
Ja d e inte alls dumt.. ja sa inte att nån hade gnällt d va bara förebyggande syfte därav smileyn efteråt.. Finns ju väldigt bra online "kurser" i photoshop men funkar säkert me andra liknande program.. Bara man har tid å leka sig fram till resultat.. Vilket du uppenbarligen har intresse för.

679 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
jaha..oki..... Jasså hade jag inge aning om att det fanns....nått tipps på nån sida??
Kanske skulle installera photoshop då!! fick me de när jag köpte min laptop...
som sagt...man får la leka lite...!!!

124 Inlägg
1 november 2007
maniac_man84 skrev:
jaha..oki..... Jasså hade jag inge aning om att det fanns....nått tipps på nån sida??
Kanske skulle installera photoshop då!! fick me de när jag köpte min laptop...
som sagt...man får la leka lite...!!!

Skulle tro att det bara är demo om du fått med det när du köpte datorn, eftersom photoshop kostar runt 10 000 att köpa tongue
Men man kan ju ladda ner det, eller det är ju olagligt roll
Här är en bra sida som jag har lärt mig mycket ifrån http://www.webdesignskolan.se/ Bara att klicka på photoshopskolan till vänster så finns det en del saker att göra det. Fast du behöver nog den fulla verisionen.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 november 2007
Coffe_ skrev:
Skulle tro att det bara är demo om du fått med det när du köpte datorn, eftersom photoshop kostar runt 10 000 att köpa tongue

Eller så var det Elements man fick. Kostar väl knappt en tusenlapp tror jag. Men sen får man ju vad man betalar för. Skulle aldrig i mitt liv använda det.

Whine whine!

679 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
oki....man får la fråga nån som kan me det hela om inte annat...!!

Sök