3401
Sök

Tändningslås/startmotor???????

5 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Hej smile
Har en toyota carina som klickar när jag vrider på nyckeln...Vrider jag upprepade gånger så kan den helt plötsligt starta ca: 5-10 gånger......

Har hittat felet smile
På den här modellen så sitter det ett startrelä under huven,i säkringsdosan den ger signal till solinoiden..............
Blir nog tvungen att byta startmotor oxå....

VET NÅGON NÅN SOM RENOVERAR BILLIGT?????????
Senast redigerat av mika76 (4 november 2007)

Saknar min Toledo 1.9 TDI(såld).Letar ny tdi kanske?????Finns det nån som vill sälja:)????

905 Inlägg
31 oktober 2007
dålig solenoid mest troligt.

510 Inlägg
31 oktober 2007
mika76 skrev:
Hej smile
Har en toyota carina som klickar när jag vrider på nyckeln...Vrider jag upprepade gånger så kan den helt plötsligt starta ca: 5-10 gånger......

Kolla även så att plus/minus kablen sitter fast på batteriet .. Samt rengör polerna .. På min 740 så va det ytters lite glapp på pluskablen .. Och då betedde den sig som din gör .. Kan ju vara värt att kolla innan du börjar köpa och pilla en massa .. Mvh Johan

5 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Tjena!!!
Tack för tipset:)
Har kollat upp det...Inget fel på kablarna men det finns ett startrelä i säkringdosan under huven....Där var felet...........

Saknar min Toledo 1.9 TDI(såld).Letar ny tdi kanske?????Finns det nån som vill sälja:)????

5 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:

Tjena!!
Tack för tipset...Har försökt med altt.Det sitter tydligen nåt som kallas startrelä i säkringsdosan.har bytt den oxå:(
Nu är det bara solinoiden kvar:(

905 Inlägg
5 november 2007
mika76 skrev:
loffe007 skrev:

Tjena!!
Tack för tipset...Har försökt med altt.Det sitter tydligen nåt som kallas startrelä i säkringsdosan.har bytt den oxå:(
Nu är det bara solinoiden kvar:(

prova slå på den med ett vedträ/träsko.

Mätt om du får 12volt till solenoiden?

vad haru för spänningsfall då du vrider på startmotorn?

hjälpte det byta det där relät eller är det fortfarande problem?

Sök