4449
Sök

Problem efter instalaltion av framsystem Infinity REF6520CS

4 571 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Hejsan nu får vi se om jag kan få några bra tips.

Jag har nu i dagarna installerat ett nytt framsystem Infinity REF6520CS och jag har lite problem.

På låg/mellan volym så låter det helt ok men när man höjer volymen låter det precis som att cdskivan hackar fast jag vet att det gör den inte.

Det hela drivs av en Kenwood KDC-W4037Y

4 571 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Ingen som har några tips?

Smålänning
7 887 Inlägg
6 november 2007
Kolla om steget klipper.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 571 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Kolla om steget klipper.

Har ju inget steg kör ju direkt till cdspelaren som det står wink

2 123 Inlägg
6 november 2007
Izual skrev:
twin_cam skrev:
Kolla om steget klipper.

Har ju inget steg kör ju direkt till cdspelaren som det står wink

Låter som spelaren inte klarar att att ge högtalaren tillräckligt med effekt vid låga frekvenser så att konan inte får röra sig fritt utan blir begränsad och på så vis missar du det lägsta frekvenserna högtalaren är inställd på att spela. Dock vet jag inte hur det delas från din stereo, har du ett ställbart delningsfilter till det systemet ?
Prova med en annan Cd spelare och kolla om det blir likadant ?
Kan också vara alldeles för kass ljudkvalité på skivan, är det mp3 du spelar ?
MVH Fredrik den besvikna wink

Skyracer
917 Inlägg
6 november 2007
Om du kan mäta upp strömmen till din spelare så gör det, det kan vara att den inte får tillräckligt. Var kommer strömkabeln från till spelaren? Har du en ordentlig jord?

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Sök