4054
Sök

Ford Focus Diesel, köpråd.

592 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Finnmerchant skrev:
Slaktarin skrev:
Finnmerchant skrev:
jo men bensinen är allt annat än billig i finland och om man kör mkt så lönar sig dieselbil märkbart pga skatten. nog fast focusen kommer att ha någorlunda hög skatt..

varför tror du skatten blir hög? Den fastställs efter vikten på bilen vad jag vet och en focus kombi väger 1300kg vilket inte är så mycket.

och platserna i bilen räknas i skatten. tänk nu på nån transporter fullbänkad me 800€ skatt per år

Och du tycker inte att det är nån skillnad i vikt på en focus och  en transporter, skiljer väl bara 1ton ungefär? tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

592 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Xaben skrev:
linusgrabo skrev:
var på motormännen o kollade saaben nyligen och då var det än focus 04a på liften, och den var väldigt rostig under.. jag frågade om alla focusar rostar så mkt men han sa att det var väldigt vanligt på ford under 04a så du bör vara försiktig vid köp samt rostskydda den.. men det är bara vad han sa.. så mkt mer har jag inte hört av focus kombi..

mellan 00 och 04 på focun och mondeo så blev det fel i valsningen av plåten i bland annat dörrarna så de rostar bara efter ett par år

Så om de rostar efter bara ett par år bord väl en 7 år gammal vara helt sönderrostad då?

2much.fi
Accessories for your DSLR

2 600 Inlägg
8 november 2007
bero på hur man sköter dom väll tongue men det är sant om dörrna för det ha vi fått om lackerat på garantin för att listen hadde låsnat så det kom rost. annars å ha den inte rostant nått.

gör som jag kör gubba racer=)

Oseriös Aktör
592 Inlägg
8 november 2007
Slaktarin skrev:
Finnmerchant skrev:
Slaktarin skrev:

varför tror du skatten blir hög? Den fastställs efter vikten på bilen vad jag vet och en focus kombi väger 1300kg vilket inte är så mycket.

och platserna i bilen räknas i skatten. tänk nu på nån transporter fullbänkad me 800€ skatt per år

Och du tycker inte att det är nån skillnad i vikt på en focus och  en transporter, skiljer väl bara 1ton ungefär? tongue

de ju klart men skatten faller ju inte enbart på vikt. det vet du väl.min väger 2470kg och jag har 2 platser 90€ i skatt

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Sök