4108
Sök

man får väll bogsera en bil som är osakattad och o besiktad ?

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
det borde man få? ska nämligen hjälpa en kompis  imon att ta hem en 245 a  så vill bara försäkra mig innan jag gör nått=) men är nästan säker att man få den men ville bara fråga innan smile

gör som jag kör gubba racer=)

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
Tror inte man får det, ganska så säker på det med.
Iaf inte en avställd bil
Fast det är mycket man inte får här i livet, så vem bryr sig ? själv ska jag bogsera en avställd/obesiktad/oskattad bil 2 mil nu i helgen...det enda som kan hända är ju böter...
Senast redigerat av TheFinnishFlash (8 november 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
hehe rätt konstig om man inte få de hur fan ska man få hem han då tongue ja ja men man bli inte av me körkort eller nått tanke på att jag ha prövotid kvar ? tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
8 november 2007
Kan man inte säga att den ska till verkstaden då? tongue
Har för mig de...?

OEM <3

ArtDirector
462 Inlägg
8 november 2007
DET FÅR MAN EJ!
har nämligen råkat ut för detta då svärför bogserade hem en bil en gång, han åkte på FETA böter vill jag lova... va tydligen lika olagligt som att köra den för egen maskin, inte undantag! så det är bara te å hyra kärra!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

133 Inlägg
8 november 2007
klimpan skrev:
hehe rätt konstig om man inte få de hur fan ska man få hem han då tongue ja ja men man bli inte av me körkort eller nått tanke på att jag ha prövotid kvar ? tongue

hyr ett släp:lol:lollollollol
Senast redigerat av iceman 850 (8 november 2007)

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
jo låter ju inte bra me fetta böter men han ju bara b körkort han får nog inte dra nått släp då tongue

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
klimpan skrev:
jo låter ju inte bra me fetta böter men han ju bara b körkort han får nog inte dra nått släp då tongue

Nepp du blir inte av med körkortet, prövotid eller ej...är det en lång sträcka det handlar om ?

439 Inlägg
8 november 2007
en bil måste vara försäkrad vid färd med fyra hjul i marken,men vem bryr sig.

old,low and slow....

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 november 2007
Vid bogsering av en personvagn, ska den vara försäkrad samt besiktigad, sa nån tjomme till mig när vi bogersarde vårat projekt till verktsan... snackade sen med en snut jag känner som instämmer på de ovan stående som jag skrev, men att är de en schysst polis och att den ska fara o " fixas " så brukar en del låta dom passera bara man har pos ljus samt varnings blinkers på..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

330 Inlägg
8 november 2007
själv så körde jag från landskrona till kävlinge (2 mil landsväg) med m535an reservdelsbilen utan avgassystem, utan framskärmar, ingen inredning bara en lös stol,
importerat alltså inte reggad i sverige, inga papper på bilen och inga plåtar
jävla tur att inte snuten stoppade mig..

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
ha kollat på vägverket man får inte bogsera. och nej det rör sig om  2, 3 mil men  vi sket i att nu få se  sen hur vi gör. ingen av oss ha ju råd att betal böter om man nu råka ut för det men risken finns. och man ta ju det säkrta före det o säkra så. tack för alla svar
Senast redigerat av klimpan (8 november 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
8 november 2007
Visst får du det, men den måste vara trafikförsäkrad.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
den är inte trafiksörsäkrad heller den ha vat avställd i två år så tongue men men få se ur det bli. visst kan man skita idet och hoppas på att man få en snäll polis men rätt onödigt att ta risken om man inte ha råd att betala böter tongue

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
8 november 2007
Den får inte vara avställd när du bogserar den.

Edit:
Kopierat från vv.se :

Att köra ett avställt fordon:
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: när du ska köra närmast lämpliga väg till och från en besiktning. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter.

Observera att ett avställt fordon inte heller får bogseras.
Senast redigerat av Gormanz (8 november 2007)

/Gormanz

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
klimpan skrev:
den är inte trafiksörsäkrad heller den ha vat avställd i två år så tongue men men få se ur det bli. visst kan man skita idet och hoppas på att man få en snäll polis men rätt onödigt att ta risken om man inte ha råd att betala böter tongue

Äsh gör som jag...torka dig i röven med räkningarna lol

2 600 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
TheFinnishFlash skrev:
klimpan skrev:

hehe skicka in dom sen efter tongue

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
klimpan skrev:
TheFinnishFlash skrev:
klimpan skrev:

hehe skicka in dom sen efter tongue

big_smile

Sök