4222
Sök

finns det inget annat att lägga pengar på?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

8 156 Inlägg
9 november 2007
Kilogram? Ja ja. Det stämmer ju egentligen. Men varför byta namn?
Varför inte använda Gram som SI enhet istället?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

alias_kladde
9 november 2007
det jag funderade på är ju att går beteckningen kilo bort som betyder tusen så blir det ju rätt jobbigt.. kilo -meter -watt -gram osv.. eller är det just för vikten.. ne jag tycker det känns överskattat det funkar så varför ändra det? konservativ javisst

482 Inlägg
9 november 2007
de är ju knäppa, går ju inte så lätt att ändra på, finns viktigare saker att lägga energi på än sånt larv. Men kanske ska ta det med ett kilo salt då aftonbladet brukar ha lite egna nyheter ibland smile

just real power
no turbo shit

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
9 november 2007
Kilo betyder tusen, Kilogram betyder mao. tusengram. Så att just prefixet kilo skall försvinna var ju nog aldrig tal om. Kan tänka mig att detta innebär vissa fördelar i den akademiska världen o kanske inte så mycket på ICA tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
9 november 2007
gio och bes låter ju ännu fulare Kilo låter coolt cool
utalas ju Chillográm
Senast redigerat av Sushikocken (9 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

><((((º>
115 Inlägg
9 november 2007
Varför svåra till det? Jag hatar förändringar. Lika väl med Kelvin och Ampere. Vad hade dom tyckt om det kom nån besserwisser och ville ändra namn på deras upptäckt?

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

8 156 Inlägg
9 november 2007
Det är ju bara SI-enheterna som ska ändras.
Anledningen till att man vill ändra på kilogram är ju pga prefixet. För själva måttet i sig är det mest lämpliga. När det gäller Ampere så räknar man ju oftast med milliampere, så det är väl därför den enheten ska ändras? Inte så ofta man pratar om kiloampere direkt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

455 Inlägg
9 november 2007
ajja vissa har inget annat att diskutera om tongue onödigt å byta namn :S

Evolution Garage
1 299 Inlägg
9 november 2007
Bättre att lägga pengar på att asfaltera norrland big_smile

Sky´s the limit...

Os Difuntos
1 822 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Rushman skrev:
Bättre att lägga pengar på att asfaltera norrland big_smile

HAHA Jimmy vad fan bryr du dig om norrland för? du önskar väll en ny 5 filig väg från Orust till Göteborg det e iallfall vad tomten sa till mig att du önska dig i julklapp

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök