Råd till ny bil!! hjälp! akut!.

Booornis
10 april 2007 · 158 Inlägg

har tänkt att köpa bil,volvo 855 el. v40. tänkte höra om det är någe speciellt man ska kolla efter förutom det vanliga med oljeläckage o.s.v...har hört att nån årsm. av v40 har dålig motor? stämmer detta?. Nåra vanliga fel på dessa bilar man bör kolla? MYCKET tacksam för svar! Mvh Tommy.

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Marvs Alpina Power
10 april 2007 · 50 Inlägg

Jag har en Volvo 850 sedan då, Är riktigt nöjd med den, tycker du skall köpa dig en 855 med turbo, eller varför kanske inte en V70 turbo?
Beror väl också lite om du vill ha fart eller en komfort bil med.
Jag vet inte så mycket om det men hoppas du får svar av nån annan.

Volvo 854 (1992)
Booornis
10 april 2007 · 158 Inlägg

mmm,lutar åt turbo,men blir nog bara en t5. tack för ditt svar iaf, o bra att du är nöjd med din bil!

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
10 april 2007 · 1 313 Inlägg

Booornis skrev:
mmm,lutar åt turbo,men blir nog bara en t5. tack för ditt svar iaf, o bra att du är nöjd med din bil!

T5 å turbo är samma sak...

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Marvs Alpina Power
10 april 2007 · 50 Inlägg

Booornis skrev:
mmm,lutar åt turbo,men blir nog bara en t5. tack för ditt svar iaf, o bra att du är nöjd med din bil!

Ja, jag tycker nog du skall köra på en sådan jag hade velat haft turbo i min med men det kostar några kronor extra men det är det värt är stor skillnad på med och utan turbo iaf i 850 modellerna.

Good Luck hoppas du kan finna en riktig bra och fin T5 om du bestämmer dig för en sådan.

Volvo 854 (1992)
Booornis
10 april 2007 · 158 Inlägg

Moser skrev:

Booornis skrev:
mmm,lutar åt turbo,men blir nog bara en t5. tack för ditt svar iaf, o bra att du är nöjd med din bil!

T5 å turbo är samma sak...

ja?? jag vet de?? men så finns det ju R,t5r oxå...men blir nog bara en t5. så jag menade

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
10 april 2007 · 2 258 Inlägg

Har kört v40 i flera år nu, först en -98 diesel, och nu en -00 2,0T. Båda bilarna har varit suveräna.

Till formen är de lika, och jag gillar dem mycket. Det är den minsta kombin vi får plats i med vår familj. Tycker den är bekväm och smidig.

Problem har varit rost i skärmkanterna, under de fåniga plastlisterna, samt utmed trösklarna på grund av plastkjolarna eller vad man nu ska kalla dem.

Maskinellt har jag inte så mycket att säga. I dieseln satt en renaultmotor, men det är ju inte aktuellt. 2,0T är pigg och trevlig och såvitt vi förstått lätt att trimma om man vill det.

Gillar man gamla volvobilar är V40 något helt annat. För mig som inte gillar de gamla volvobilarna (stora, tunga, klumpiga, sitter illa) har V40 varit helt suveräna! Äntligen en modern bil från Volvo! smile

Men smaken är ju olika, men jag gillar i alla fall V40 och rekommenderar den gärna!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
mathias_std
10 november 2007 · 29 Inlägg

om du ska titta på en volvo v40 / s40 ska du kolla rost!!!!  rostar som fan. vissa äldre modeler. de sitter bara t4 i dom. går bra:)  men om du ska ha ike turbo är dom bra slöa.
de kan vara lite problem med dom.

Den som ingen turbo har, får åka utan bar!
Pontiac GTO "Farsans pärla" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang