det fattas tre kunniga män på garaget.

alain www.bimmerpower.org
10 november 2007 · 3 995 Inlägg

ja som jag skrev, det fattas tre kunniga män på garaget som skulle kunna svara på olika frågor
1a) en polisman som kan besvara alla idiotiska frågor om förfortkörningar, bötter av olika slag, risker om att köra utan körkort, utan försäkring, köra med avställ bil, smittning och mer.
2a) en man från VV som kan besvara alla frågor om gubbjävel som inte ge körkort vid fel på uppkörning eftersom jag körde mycket bra och det är alltid hans fel och inte den som kör upp, och mer mer mer och mer,
3a en man från försäkringbolaget som kan svara om vilka prisalternativ som finns i samband med ålder och där man bor, när bilen finns på föräldrar eller gör försäkring bedrägeriet eller vad som gäller vid olycka eller kommer jag att behåla körkort och mer mer mer.
Det skulle vara mycket bättre än att läsa så mycket som folk skiver utan veta exakt vad som gäller och som tror på det dom skiver och hitta på själv.
lagen är som en motorväg, rakt A till Ö, motlag är den lilla väg som också går A till Ö men mycket trevligare att manipulerar. trafiklagen är mycket enkel när man föstor den. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Fredrik.Gustavsson
10 november 2007 · 2 123 Inlägg

Njae.
Vem tror du skulle vilja gå ut som polis ?
Han skulle garanterat få mer skit än beröm och dessutom skulle han vilja ha betalt förmodligen.
Att ta in en från ett försäkringsbolag skulle dock aldrig funka eftersom det beror helt och hållet på vilket försäkringsbolag man väljer. Vart man bor, garage eller inte, trafik, halv eller hel osv.
Man skulle alltså bara kunna få svar på vad det kostar hos just det försäkringsbolaget.
Sen finns det ju kalkylatorer på de flesta försäkringsbolagens hemsidor så man kan se vad försäkring kostar.
En från vägverket vore väl det enda som skulle fungera.
Men det bästa vore om alla dom som inte vet till 100% i såna här frågor svarar. Finns många privatpersoner som kan svara på det men folk blir osäkra för att alla säger olika och trådskaparen/frågaren vet inte vem han ska lyssna på.
Annars en bra idé.
Finns dock säkert folk från vv och försäkringsbolag här inne.
MVH Fredrik

alain www.bimmerpower.org
10 november 2007 · 3 995 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Njae.
Vem tror du skulle vilja gå ut som polis ?
Han skulle garanterat få mer skit än beröm och dessutom skulle han vilja ha betalt förmodligen.
Att ta in en från ett försäkringsbolag skulle dock aldrig funka eftersom det beror helt och hållet på vilket försäkringsbolag man väljer. Vart man bor, garage eller inte, trafik, halv eller hel osv.
Man skulle alltså bara kunna få svar på vad det kostar hos just det försäkringsbolaget.
Sen finns det ju kalkylatorer på de flesta försäkringsbolagens hemsidor så man kan se vad försäkring kostar.
En från vägverket vore väl det enda som skulle fungera.
Men det bästa vore om alla dom som inte vet till 100% i såna här frågor svarar. Finns många privatpersoner som kan svara på det men folk blir osäkra för att alla säger olika och trådskaparen/frågaren vet inte vem han ska lyssna på.
Annars en bra idé.
Finns dock säkert folk från vv och försäkringsbolag här inne.
MVH Fredrik

jo jo jag förstor också att det skulle blir svart men det är många som svara utan veta skulle hålla tyst och man skulle slippa att blir förvirad, bara ha rätt svar av kunnig folk.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Holme
10 november 2007 · 1 417 Inlägg

varför skulle man inte kunna gå ut som polis?
Det är ju inte polisens fel om du bryter mot trafikreglerna och får problem. Och troligen inte polisen på garaget som stoppar dig heller smile
Jag tycker det låter som en bra idé.

evilaudio
10 november 2007 · 16 195 Inlägg

Holme skrev:
varför skulle man inte kunna gå ut som polis?
Det är ju inte polisens fel om du bryter mot trafikreglerna och får problem. Och troligen inte polisen på garaget som stoppar dig heller smile
Jag tycker det låter som en bra idé.

jo de e polisens "fel" om dom ger mig böter.. låt mig va!!!

om folk håller sig borta i trafiken när ja ska köra så kan ja köra hur fort ja vill..big_smilebig_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
jisses Kosmangyl
10 november 2007 · 167 Inlägg

evilaudio skrev:
jo de e polisens "fel" om dom ger mig böter.. låt mig va!!!

om folk håller sig borta i trafiken när ja ska köra så kan ja köra hur fort ja vill..big_smilebig_smile

Jag håller med.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.
spj MED[liten]LEM
11 november 2007 · 226 Inlägg

Jag tycker det skulle vara riktigt schysst med en "officiell" person från SBP också, som kunde svara på diverse besiktningsfrågor. Som alla säkert har märkt så beror ju alltid besiktningen på dagsformen på besiktningsmannen, så det är inte så intressant vad som "kan gå igenom", utan klara och tydliga svar hur det ligger till _egentligen_ enligt det regelverk de har att jobba efter. Iofs går det att fråga SBP själv, men det är alltid mkt jobbigare att gå den byråkratiska vägen än att enkelt få svar på ett forum. Tycker jag iaf.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang