4018
Sök

j'vla ford fiesta

212 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
ja nu e d så att jag är utan bil sen 1 vecka tillbaka, känns för jävligt, men köper snart en vinterbil.

Anledningen till mitt ämne är att jag började jobba idag vid 7 tiden och har ingen bil så jag fick låna min polares ford fiesta -94 1,3l, vilket jag är tackasam för.
Men fy fan vad jag fick låna, helt otroligt.

Jag gick ut i d kalla vädret imrose och satte mig i bilen som tyvärr va iskall och skulle starta och låta den jobba lite innan jag körde iväg med den,  men biljäveln kunde inte starta.
Efter flertalet försök startade den, men till min "ickeförvåning" släcktes den igen. Startade bilen igen efter flertal försök, men va fan den va hgelt galen. Tog ett helt jävla år innan den blev lite varm, känns som att den inte har det minsta glykol i kylaren. Äntligen började jag köra, men efter första inbromsningen släcktes bilen igen, blev helt galen av den j'vla bilen. MEN! När jag kom ut på huvudgatan och gasade på lite började den hacka som fan och när jag skulle bromsa gled blien iväg, fan den jäveln har slitna däck på bilen. Lyckades efter flertal sladd och motorstopp komma till jobbet i OK skick, men va fan, ville polaren att jag skulel hamna i nån f'king olycka eller?
Den jävla fiestan är skit, vet ej vad jag ska säga till honom, att han har pungkulor som vågar köra den jävla fiestan, man riskerar att hamna i olycka varje minut.

Några råd??????

Teddan
2 495 Inlägg
11 november 2007
Är det inte så alla har det som kör gamla bilar..... finns ju nytt å välja på oxå.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

212 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
jag har kört gammla bilar men vad fan den här tar priset, min farsas gammla golf 2 va bättre. Den här fiestan har han värkligen skitit i å ta hand om, aldrig tvättad, aldirg servad, aldrig något, så kan man ju inte ha d, åtminstånde gör det som behövs, service, tvätt, NYA DÄCK m.m.

CarCass
627 Inlägg
11 november 2007
ähh sluta klaga, det ska vara lite sport att komma till jobbet! big_smile

Join the Evolution

Fri fart för ett fritt folk!
15 001 Inlägg
11 november 2007
några grejer att tänka på  glykolen påverkar inte när bilen blir varm

inte så att det är förgasare ..? kan vara så att den har choke även om det är en 94:a och det skulle nog förklara varför den va lite svårstartad smile

Kör fort så hinner inget hända...

9 108 Inlägg
11 november 2007
Orkade inte ens läsa inlägget, vill du ha hjälp med ett problem så skriv ingen novell i ämnet utan var saklig. Fixa en bättre rubrik som beskriver problemet också annars hänvisar jag till bloggen wink

Rubriksanvisningar: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Sök