5306
Sök

Slutstegstips

338 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Är lite sugen på ett steg till mina högtalare i bilen. Har två stycken Focal 165 A1 kit, 60W rms. Så jag behöver nu alltså ett 4-kanals steg till dessa. Vill inte lägga ut för mycket pengar men ungefär 2000:- går maxgränsen. Vill bara ha välljud. Så tipsa på om något bra och billigt steg.

2 123 Inlägg
11 november 2007
Välljud och så pass billigt går inte hand i hand direkt.
På blekinge bilradio säljer dom ut ett Dls Ca41 om jag inte minns fel.
Tror det kostar 2300kr, det är väl det billigaste välljudssteget kan jag tänka mig.

338 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Så ett 4-kanals JBL GTO 4.60 eller vad det nu hette ger inte välljud till mina högtalare då eller?

2 123 Inlägg
11 november 2007
chilibyte skrev:
Så ett 4-kanals JBL GTO 4.60 eller vad det nu hette ger inte välljud till mina högtalare då eller?

Vad driver du dom med nu ?
Stereon ?
Jag anklagar inte mitt gamla JBL GTO 4060 att spela finljud direkt.
Ännu värre är JBL GTO 75.4, det spelar inte finljud.
Båda stegen spelar förstås betydligt finare än många HU's. Men jag hade satsat på DLS, dom gör prisvärda välljudsteg. Sen finns det ju Alpine, Pioneer, Infinity, focal osv men dom kostar betydligt mer.
I välljudstävlingar är det nästan uteslutande Alpine F1 och Pioneer ODR som gäller men dom kostar multum.

16 197 Inlägg
11 november 2007
som sagt.. nå välljud får man inte för 2000... om du inte har tur å hitta nå beggat Dls steg..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

338 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Jag vill bara ha ett fräscht ljud ur högtalarna, dom spelar helt okej nu genom min HU men det är något som saknas, kikat på Focalsteg, men det ligger ju runt 5000:-, känns lite saftigt att betala så mycket när man oftast har hundar i bilen och inte kan kräma på för fullt. Får väl kika på ett CA41 då, kanske kan finna ett begagnat i värsta fall. Är ju inte ute efter tävlingsljud, då hade jag ju inte valt de högtalarna jag valde tongue Vill bara ha fint, rent ljud, vilket absolut inte behöver kosta skjortan.

16 197 Inlägg
11 november 2007
de där me rent å fin ljud e ju såå "brett" begrepp.. alla tycker ju så olika.. men om du max vill lägga 2000 så tycker ja att du ska kolla efter nåt beggat steg.. för för 2000 får man inte mycke till steg i butik.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

735 Inlägg
11 november 2007
zachry 4100, finns på www.ljudia.se

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 634 Inlägg
11 november 2007
Kontakta Putte på Lazzat. Han har ett DLS RA20 till salu, nu ville ju du ha ett 4-kanalare, men du kan ju säkert brygga dina kit på detta, effekt får du, och väldigt bra ljud.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

137 Inlägg
11 november 2007
detta hade jag kikat på om jag va du!
mycket steg för pengarna
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/23/impact_lk654

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

6 851 Inlägg
11 november 2007
chilibyte skrev:
Jag vill bara ha ett fräscht ljud ur högtalarna, dom spelar helt okej nu genom min HU men det är något som saknas, kikat på Focalsteg, men det ligger ju runt 5000:-, känns lite saftigt att betala så mycket när man oftast har hundar i bilen och inte kan kräma på för fullt. Får väl kika på ett CA41 då, kanske kan finna ett begagnat i värsta fall. Är ju inte ute efter tävlingsljud, då hade jag ju inte valt de högtalarna jag valde tongue Vill bara ha fint, rent ljud, vilket absolut inte behöver kosta skjortan.

Nu tyckte jag att du sa att du ville ha ett välljudande steg? Det är ju så att har du ett steg med välljudande högtalare så måste du inte spela högt för att njuta av ljudet.
Det är ytterst sällan att jag spelar på högt i bilen, även om jag kan..
Skall man ha välljud så skall det även låta bra på lägre volymer.
Alltså kan det vara väl investerade pengar att köpa tex. ett Focalsteg.

Sök