sierran startar inte?

Lindqvist_
10 november 2007 · 92 Inlägg

hej. En morgon när jag skulle starta min ford sierra doch startade den inte...har gått bra innan detta.. startmotorn går runt men det tänder inte nånting. Har haft borta stiften och kollat, dom va inte blöta någoting utan dom va helt torra. Dom måste la va blöta när man stått å malt på startmorton ett tag?? ha kört med ganska lite bensin i ett litet tag men ha hört att bensinfiltret kan sättas igen lätt? någon som vet va för problem de kan vara?

mkt tacksam för hjälp

mvh

Micke754 Diktator
10 november 2007 · 433 Inlägg

Stiften borde vara blöta ja.. Har du kollat så att du har gnista? För har du gnista är det troligen något med bränsle tillförseln och det skulle mycket väl kunna vara filtret som du säger.

Varför köra sakta när man kan köra fort?
rebbyzz
10 november 2007 · 12 Inlägg

Vet inte men jag hade liknande problem med min honda ett tag sen, Då visade det sig vara fördelaren/locketsom var full med korrosion. Inte ovanligt så här års.

Lycka till

Lindqvist_
10 november 2007 · 92 Inlägg

det kommer fin gnista men få ta och kolla filtret?? annars är de väl bensinpumpen lr??

Micke754 skrev:
Stiften borde vara blöta ja.. Har du kollat så att du har gnista? För har du gnista är det troligen något med bränsle tillförseln och det skulle mycket väl kunna vara filtret som du säger.

fordelvis Ford Racing
11 november 2007 · 479 Inlägg

Kolla så inte någon har fifflat med knappen till soppapumpen i bagage smile

Ja Just!
AnteB
11 november 2007 · 13 Inlägg

låter som de kan vara soppapumpen som har begätt sig av:s

Volvo 2.5TD (1998)
speedshop
11 november 2007 · 246 Inlägg

Inte för o va tjatig den usla knappen i baggaget!!
Inge soppa ?
Kolla gnistan osså

Onee
11 november 2007 · 342 Inlägg

kolla om du har gnista för. sen kan du kolla bränsle filtret

Lindqvist_
11 november 2007 · 92 Inlägg

har kollat efter och den knappen är det inte för jag har skrutvat bort bränslefiltret och den är inte bräsnlepumpen heller eftersom det sprutar ut bensin när man kör på startmotorn. Har dock inte hunnit skriva ditt det nya filtret men om det inte skulle funka ändå har nån någon helst anning om va de kan vara då?? det kommer fin gnista också!

fordelvis skrev:
Kolla så inte någon har fifflat med knappen till soppapumpen i bagage smile

fordelvis Ford Racing
11 november 2007 · 479 Inlägg

hmm... Alla kablar i sin ordning i motorn..?
du får väl pröva startgas..

Ja Just!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang