4284
Sök

El problem saab.. behöver hjälp!!

Mekaniker
245 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Nu är de så att jag har problem med strömförsörjningen till bränslepumpen.. har inte ström till säkringen men de finns ström fram till reläet (i motorrummet) den tvär gick i gång för ett tag sen!! vad kan de vara för fel??

Sen har hittat tre kablar som isoleringen hade brunnit eller något liknande.. kan de skada motorstyrboxen??

Tacksam för alla svar ja får smile
Mvh Petrus

If it ain't low slam it!

340 Inlägg
5 november 2007
Gå vidare såhär kolla om du har manöver spänningen till reläet, dvs den spännings som gör att reläet drar. Om den finns måste du försäkra dig att reläet drar, skall klicka. Klickar den måste du kolla så att kontakbläcken på reläet verkligen sluter och kopplar vidare spänningen till säkring o pumpen.

Ang de brända kablar, har jag ingen aning men du bör utreda vad de är till för o vad som hänt!

Mekaniker
245 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
okeej.. kan de vara tändmodulen som pajjat? har hört att den är känslig..

If it ain't low slam it!

340 Inlägg
7 november 2007
Tändmodulen bör inte ha ngt att göra med bränslereläet vad jag tror.

Mekaniker
245 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
problemet är ju att jag inte får ström till säkringen.. men är de inte så att om inte tändningen funkar funkar inte bränslet eller tvärt om..

If it ain't low slam it!

340 Inlägg
8 november 2007
Alltså du måste ju ta reda på vad som finns mellan säkringen och reläet. Du bör nog skaffa en Haynesbok och kolla ritningarn. Det är mycket möjligt att det finns en säkerhetsslinga mellan tändning och pump. Skaffa enhaynes o kolla

Mekaniker
245 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Okeej smile
tack för svaren wink

If it ain't low slam it!

Sök