4972
Sök

fälglåshylsa borttappad

turboabstinens
442 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
nu har det oförglömliga hänt, har tappat bort min låsmutterhylsa till fälgarna på bilen och och har sökt igenom hela bilen efter dom.. Brukar däckverkstäder ha universalhylsor eller ha ett gäng och byta mellan? smile Något annat knep?

ocertifierad klåpmekare

Smålänning
7 887 Inlägg
11 november 2007
Svetsa på en mutter på dem och köp nya till nästa år.
Men däckverkstäderna brukar lösa det bra, även om du lät behöva köpa nya då också...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

16 197 Inlägg
11 november 2007
ta en hylsa som e liiiite för liten å slå dit den.. har gjort de fler ggr förut.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

turboabstinens
442 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
ta en hylsa som e liiiite för liten å slå dit den.. har gjort de fler ggr förut.

det är någon special, tror det är BMWs originallås, är lixom som en invändig nyckel, nästan som en torx fast med väldigt många piggar.

Mja kan kanske skulle ta och be någon svetsa på skolan eller på jobbet.. Ska pröva och dunka på en hyla utanpå först, har så många så det går alltid och offra nån!

Hoppas det funkar att svetsa dit en mutter bara annars..

ocertifierad klåpmekare

4 554 Inlägg
11 november 2007
ja dom har nyckelhylsor bara du vet vilken sifferkod du har till den

turboabstinens
442 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
loudness skrev:
ja dom har nyckelhylsor bara du vet vilken sifferkod du har till den

Njae det vet jag faktiskt inte hmm Kanske står på den? Har för mig bmw har något system med hur många piggar det är på hylsan, 31 st tex

ocertifierad klåpmekare

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 november 2007
Går ju alltid att "spränga" låsmuttern.

Fryser ned muttern totalt sen tar man fram en huggmejsel och hammare sen dunka på 1-2 slag så är den borta sen smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök