3611
Sök

Är inte denna Fabia RS lite dyr?

407 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/14175959.htm?ca=20_s

Är är ute efter en Fabia RS men det är ju rent sagt farbannat svårt att hitta någon som passar en. Min fråga är om ni inte tycker den här är lite väl dyr? Har ju gått en hel del och i och med att jag kommer köra 3000 mil så kommer den att ha gått ca 30000 mil efter de sex åren som jag ämnar att ha den.

Har faktiskt börjat spana lite på Hyundai Getz istället men 88 pollar känns det lite som om man kommer tröttna på. Dock så verkar den bilen vara bra med fina betyg från besiktningen.  Har kickat lite på den här bilen vars länk ligger nedanför. Bilen har ju dessutom kamkedja på motorn vilket är en billigare lösning. Dessutom kommer bilen ha gått ca 18000 mil efter de sex åren jag tänker ha den. Även om den nu kostar några kronor mer så känns den som en bättre ekonomisk affär. Har otroligt svår beslutsångest över hur jag ska göra...

http://www.blocket.se/vi/13952839.htm?ca=20_s

Har för övrigt inte mer än max 125000 att lägga på bilen...
Senast redigerat av Vallås Locos (13 november 2007)

2 230 Inlägg
13 november 2007
är båda disel föresten? såg att skodan var det..
jag skulle nog faktiskt valt Hyundaien då den var läcker och knappt gått nått alls:) men visst 88pollar är väll inte såå mycket men bilen är ju itne direkt stor heller så;)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2007
Lite dyr skoda ja, en kompis säljer en octavia rs med minder mil för 115 liksom, hälften av milen :o

427 Inlägg
13 november 2007
Skodan kanske va lite dyr men klart mitt val trotspriset den har ju endel motor och en RS e ju inte fel smile troligtvis bättre andrahandsvärde på en RS smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2007
Bättre rostskydd också, och säkerligen bättre reservdelspriser, men de får du kolla tongue

407 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Rojpen skrev:
jag skulle nog faktiskt valt Hyundaien då den var läcker och knappt gått nått alls:) men visst 88pollar är väll inte såå mycket men bilen är ju itne direkt stor heller så;)

Japp, båda är turbo diesel. Svårt det här, hjärtat säger Fabian men hjärnan säger Hyundai. Har visserligen hört att Hyundai har riktigt dyra reservdelar så det får jag nog kolla upp lite först.

820 Inlägg
13 november 2007
Vallås Locos skrev:
Rojpen skrev:

Japp, båda är turbo diesel. Svårt det här, hjärtat säger Fabian men hjärnan säger Hyundai. Har visserligen hört att Hyundai har riktigt dyra reservdelar så det får jag nog kolla upp lite först.

Å andra sidan borde Hyundaien besöka verkstan och byta mindre grejer än skodan...
Senast redigerat av wh0re (13 november 2007)

Sleeper
3 084 Inlägg
13 november 2007
släng på en kcr box på getsen så blir den najs väger ju bara ett ton också

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 241 Inlägg
13 november 2007
Varför satsar du inte på en Octavia istället? Eller en Polo Gti? Visst du kör 3000 mil, inte så mycket enligt mig, men när man kör mycket på vägarna så ska man nog ha en större bil... Om du nu måste ha en Skoda så satsa på en Octavia RS, det är mycket bil för pengarna...

8 156 Inlägg
13 november 2007
Jag skulle nog satsat på fabian om jag vore du. Trevlig bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

609 Inlägg
13 november 2007
OM nu du ska åka mycket med bilen, kan det vara en bra idé att tänka på körglädje. Tror att skodan känns roligare o funkar bättre på vägen..

182 Inlägg
13 november 2007
Köp hällre en audi eller volvo om du ska åka mycket och skönt ;D

407 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
master_lars skrev:
Varför satsar du inte på en Octavia istället? Eller en Polo Gti? Visst du kör 3000 mil, inte så mycket enligt mig, men när man kör mycket på vägarna så ska man nog ha en större bil... Om du nu måste ha en Skoda så satsa på en Octavia RS, det är mycket bil för pengarna...

Ska köra diesel och inte bensinare. Octavia RS finns mig veterligen nästan ändast som bensinare frånskilt då de riktigt nya. En Polo är väl ändå inte någon större bil än en Fabia? Sedan bryr jag mig inte om bilen är stor eller ej, det jag bryr mig om är om den är säker. En gammal betong 740 lär inte vara ett dugg säkrare än till exempel en ny Hyundai Getz...

MissMarilyn
14 november 2007
jag skulle ha satsat på fabian såklart big_smile

men inte just den dock...alldeles för dyr för det skicket....lycka till!!

Muttley
14 november 2007
Serreos skrev:
Köp hällre en audi eller volvo om du ska åka mycket och skönt ;D

åker man mycket många mil i veckan då väljer jag volvon smile jag har inte direkt fått någon komfortkänsla för skoda smile
kör mer än 40 mil i veckan så jag köpte v40n för att kunna åka skönare än förra bilen celica då.

ps.  är du smarto ch tänker med hjärnan så väljer du inte hyundaien. de är rena leksaksbilen.
morsan har en sådan och den har slutat fungera helt nu, efter 10 tusen mil. de är en 97 så den borde igentligen gå bra men koreanska bilar litar icke jag på!
Senast redigerat av tkd_rille (14 november 2007)

Sök