4691
Sök

har du lackat intstumenpanelen?

458 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
#1
Jag har en Golf 3:a och funderar på att lacka instrumentpanel..
Några tips eller bilder hur du har gjort?

4 571 Inlägg
18 januari 2006
#2
våtslipa först, det fäster MYCKET bättre då märkte jag på andra försöket, sen va försikigt när du klarlackar, inte för mycket åt gången


458 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
#3
Izual skrev:
våtslipa först, det fäster MYCKET bättre då märkte jag på andra försöket, sen va försikigt när du klarlackar, inte för mycket åt gången

Okej... fint sandpapper då med vatten eller? vad skall man ha för färg? Jag vill ha antingen en mörkblå eller typ silver aktigt.. vart kan jag få tag på det? Kan jag köpa vanlig sprayfärg?

1 105 Inlägg
18 januari 2006
#4
Hela instrumentpanelen eller "mittkonsollen"?
Jag ska lacka min instrumentpanel och dörrsidorna så fort jag får ur dom ur bilen..
Jag ska lägga..

1. Plastprimer.
2. Sprutspackel med mjukningsmedel.
3. Färg.

Tror det blir bäst resultat så, eller??? Nån som har gjort på något annat sätt?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

191 Inlägg
19 januari 2006
#5
Så som jag har fått det förklarat för mig när jag rådfrågade om min egen instrumentbräda var.

Slipa fram den yta man vill ha.
Limtvätt.
Grund/Lack med mjukmedel i.
Och sen om man nu lägger klarlack även ha mjukmedel i det.



Sök