4368
Sök

inkoppling av neonljus vid fötterna

151 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
skulle vara hemskt tacksam ifall några kan förklara hur jag gör fö att koppla in neonljus vid fötterna? Kan jag använda ciggarett uttaget till något? tacksam för svar/victor

892 Inlägg
15 november 2007
Du kan skippa ciggutaget, men jag kopplade in mitt på det. Det är ändå en 10A säkring (minst) som sitter där, och neonet tror jag inte går på mer än 2A, så såvida du inte ska koppla in en jävla massa ljus på det så ska det vara lugnt. Se bara till att dra undan alla kablar bakom paneler så de inte ligger överallt, blir mycket snyggare så.

Nu kanske jag är lite överparanoid, iomed att någon tidigare ägare inte var speciellt försiktig utan hade kopplat så jag fått en fin kabelbrand, men bättre det än slarv.
Se till så att det inte är några fria ledande ytor när du kopplar in allt. Se till så att koppartrådarna går helt in i sockerbitar och kabelskor, och kanske tejpa med eltejp runt sockerbitar för att vara helt säker. Dra fast alla kablar ordentligt, så de inte lossnar och kommer emot nått som kan orsaka kortslutning. Ha respekt för elen, så kommer det gå fint. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Sök