3584
Sök

Min vanliga otur...

586 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Kan man ju minst säga det. Gick för en stund sedan ut till bilen igen för jag hade glömt mobilen i den. Låste upp, och inga problem såhär långt.

Slog igen dörren, men det gick inte att låsa. ah, det är lite kyligt så jag låser med piggen istället. Och för att det ska fungera måste dörren vara stängd (för att man inte ska kunna låsa in nycklarna). Men även det gick inte. Så jag började tryckla lite och låste upp och låste igen när dörren var öppen. Leade på allt så att säga.

Då hoppar låskolven ett jack förlångt bak. Nu går dörrfan inte att stänga alls!
Halv fem på morronen, stå ute och dunka så att grannarna vaknar!

Så jag öppnade bagaget och tog fram en pollygrip och försökte pressa tillbaka låskolven men jag orkade inte, sedan tog jag en förlängare och det största spärrhandtag jag hade, fast det gick heller inte. Nu står bilen, inkörd så långt det bara går åt häcken med dörrfan öppen.

Ibland blir jag så less, att det alltid ska hända sånna här saker, vill ju inte riktigt stå ute nu och  greja, är ganska kallt.

Ingen som har ett bra förslag på hur jag ska få igen dörren, för jag har ingen lust att köra den så till jobbet i morgon =/

Funderade på om man ska försöka värma, och sedan försöka slå den rätt?

EDIT:

Kanske var lite otydlig innan. Låskolven/cylindern står i det läget som att dörren är "stängd", fast den är ju öppen. Fungerar inte heller att hålla in handtaget och dra ut den igen... slet med det nyligen, och drog ett par ramsor...

EDIT2:
FIXAT!

Sådär ja, nu kan man sova lungt när jag fick igen dörren igen. Problemet var att låskolven stod i fel läge, och det gick inte att röra på den även om man hade handtaget itryckt. (vilket borde ha gått)

Dock så visade det sig att dörren var låst samtidigt, även om jag "låste upp" den så var den fortfarande låst. Och då är det klart att det inte gick att röra på kolven.
Men fick iaf ned dörrsidan och fixat det hela, tillfälligt iaf. Får fortsätta i morgon istället.

Nu ska jag fanemej ta och sova! smile
Senast redigerat av SpotniX (15 november 2007)

8 156 Inlägg
15 november 2007
Gratulerar wink
Var inte så kul att hålla på med det mitt i natten kan jag tänka mig?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Körv
3 535 Inlägg
15 november 2007
usch! vilken otur! yikes

Truckdriving Man

586 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Nej, något roligare kunde man ha för sig smile Men men, ibland ska la sånt hända med hehe smile
Fixade resten nyss, så nu ska det hålla smile

Soubee
16 november 2007
Hade ett liknande problem på min 850 men dörren "klickade" inte igen hur man än gjorde... Det fanns 2 snabba sätt att fixa det... Smälla igen dörren flera gånger till den hakade i så man kunde köra (men inte låsa den), eller tejpa.... hehe
Tog isär dörren och låset och smörjde upp det sen funkade det fint igen... Tur att ditt var så "lätt" fixat då iaf!

586 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Soubee skrev:
Hade ett liknande problem på min 850 men dörren "klickade" inte igen hur man än gjorde... Det fanns 2 snabba sätt att fixa det... Smälla igen dörren flera gånger till den hakade i så man kunde köra (men inte låsa den), eller tejpa.... hehe
Tog isär dörren och låset och smörjde upp det sen funkade det fint igen... Tur att ditt var så "lätt" fixat då iaf!

Ja, jag hade inte så stor lust att hålla på mitt i natten med att försöka stänga dörren.
Kanske vore bra att plocka ned dörrsidan igen (sitter bara halvbra just nu) och smörja upp det riktigt så att det inte händer igen, och så kanske man slipper vri av nyckeln med tongue

1 072 Inlägg
16 november 2007
Kallar du de otur vet jag inte va jag blir drabbad av ständigt!

Allt började med fuktskada i barummet. Alla som bor i villa/hus vet nog vad kostnaden för renovering går lös på. Pricken över I et va att försäkringen inte plockade detta.
Visst behöver man inte byta allt men att bygga nytt och sätta in nya saker som handfat/stol osv är inget roligt och dessutom är det små pengar i sammanhanget.
Kan säga att plånboken ekar. När sedan detta blev färdigt med Elektriker/VVS montörer osv så gick min värmepump sönder! JIPPI!!!
Och för 3 veckorsedan gick kylen söder och denna gång var termostaten hel mad

Och nu! Bilen! Har fortfarande inte lyckats lokalisera felet. Inte ens med Diagnos och tillslut blev det verkstad som inte häller hittar felet smile

Allt på mindre än 6månader.. Vet inte om man ska skratta eller gråta haha..

Soubee
16 november 2007
Låter inte roligt sik, på minner mig om i sommras...
Eller allt började i våras när jag hade min 850, den startade inte, jag lokaliserade felet till att motorn inte fick någon bensin!
Åkte till mekonomen och köpte en ny bensinpump för 2k efter ha snackat med deras mekaniker...

Sedan helt plötsligt en dag under sommaren (student som man är också) går bilen sönder... Felsöker, hittar inget fel...
Pratar med div. mekaniker och får till svar luftmassemätaren mmmm billigt 3.5k på skroten... Nåja fixar det felet så visst tänkte jag...
Men inte hjälpte det ett skit och inte fick jag lämna tillbaka den heller...
Sedan sa någon lambdan så bytte den också...
Lämnade in den på en verkstad de sa grenröret var trasigt (hade det varit ända sedan jag köpte den men okej) bytte det också, ingenting.
Sen sa de temp givaren så bytte den också, tändstiften bytte även dessa sedan blev det lite mer små skit som jag bytte för att försöka få igång bilen...

Inte nog med att inget hjälper så jag ger upp på bilen... Far köper en ny bensinpump på ren chansning på skroten och då funkar biljäveln perfa! Snacka om sur man blir när det var en sprillans ny bensinpump som jag precis köpt... Farsan tar bilen på en liten rundtur, glad blir jag när han kommer tillbaka och säger att han knäckt motorhuvens fästen.. Han hade glömt stänga huven ordentligt...
Det var en "bra" och "billig" första bil.... Med alla delar och mekaniker kostade den sommaren mig nästan 15k...

Då är man "riktigt" glad!

Men jag förstår dig, jäkla surt när inte försäkringen täcker...
Men SpotniX hade tur iaf, det var inget större fel på bilen, och det skall man vara glad för tongue
Senast redigerat av Soubee (16 november 2007)

1 072 Inlägg
16 november 2007
Skönt att det finns fler med bekymmer så man inte är ensam wink Samma med min bil.. Hela tändsystemet är nytt nu och nu hoppas jag att det är hallgivaren som är glapp. lol

Skit samma... Pension om sisådär... 43 år.. då kommer vilan utan bekymmer wink

Sök