Kan man ju minst säga det. Gick för en stund sedan ut till bilen igen för jag hade glömt mobilen i den. Låste upp, och inga problem såhär långt.
Slog igen dörren, men det gick inte att låsa. ah, det är lite kyligt så jag låser med piggen istället. Och för att det ska fungera måste dörren vara stängd (för att man inte ska kunna låsa in nycklarna). Men även det gick inte. Så jag började tryckla lite och låste upp och låste igen när dörren var öppen. Leade på allt så att säga.
Då hoppar låskolven ett jack förlångt bak. Nu går dörrfan inte att stänga alls!
Halv fem på morronen, stå ute och dunka så att grannarna vaknar!
Så jag öppnade bagaget och tog fram en pollygrip och försökte pressa tillbaka låskolven men jag orkade inte, sedan tog jag en förlängare och det största spärrhandtag jag hade, fast det gick heller inte. Nu står bilen, inkörd så långt det bara går åt häcken med dörrfan öppen.
Ibland blir jag så less, att det alltid ska hända sånna här saker, vill ju inte riktigt stå ute nu och greja, är ganska kallt.
Ingen som har ett bra förslag på hur jag ska få igen dörren, för jag har ingen lust att köra den så till jobbet i morgon =/
Funderade på om man ska försöka värma, och sedan försöka slå den rätt?
EDIT:
Kanske var lite otydlig innan. Låskolven/cylindern står i det läget som att dörren är "stängd", fast den är ju öppen. Fungerar inte heller att hålla in handtaget och dra ut den igen... slet med det nyligen, och drog ett par ramsor...
EDIT2:
FIXAT!Sådär ja, nu kan man sova lungt när jag fick igen dörren igen. Problemet var att låskolven stod i fel läge, och det gick inte att röra på den även om man hade handtaget itryckt. (vilket borde ha gått)
Dock så visade det sig att dörren var låst samtidigt, även om jag "låste upp" den så var den fortfarande låst. Och då är det klart att det inte gick att röra på kolven.
Men fick iaf ned dörrsidan och fixat det hela, tillfälligt iaf. Får fortsätta i morgon istället.
Nu ska jag fanemej ta och sova!