Cola Light eller Cola Zero?

Phaetoon
17 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag dricker Coca-Cola ibland. Mest pga min diabetes. Låter lite kul men blodsockret stabiliseras. Riktigt bra med Coca-Cola när jag har lågt blodsocker.
Äter jag druvsocker eller något annat sött får jag högt blodsocker (och blir seg) efteråt, men inte med Coca-Colan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hee-Maan
17 november 2007 · 3 113 Inlägg

jag älskar coca cola lime.. mmm mm mm.. tongue smaskens..

men mellan light å zero skulle jag klart valt Zero.. smile

Semper Fi
medwurst Övningskör
17 november 2007 · 6 Inlägg

Ärligt talat känner jag ingen skillnad mellan de båda men jag är lite gammaldags av mig så jag  skulle nog välja light.

Fullgas ---> Motorras
John87 Stolt Volvoägare
17 november 2007 · 4 913 Inlägg

Zero är godare och har en coolare flaska/burk så jag tar den om jag måste välja smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Gujen
17 november 2007 · 406 Inlägg

ärväldigt stor skillnad på de,pga av sötningsmedlet! zero har det gamla aspartam(ursäkta stvaningen) och nya lighten har det nya sucralos (stavningen igen!) därför smakar de olika! smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Volvo Knugen The one and only
17 november 2007 · 1 091 Inlägg

Zero lätt smile Tycker till och med att den smakar bättre än "vanlig" cola.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Greatsnyggo saabtok
17 november 2007 · 1 306 Inlägg

ZERO ZERO lätt

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Yeeeep
17 november 2007 · 190 Inlägg

Ingen av dem är så värst goda, men Light är väl isåfall det som går att dricka.

Brook
17 november 2007 · 16 Inlägg

cola zero -> aspartam, finns studier som kraftigt bevisar att just aspartam kan ge uppehov till cancer.

cola light -> sucralos är ett mycket "säkrare" sötningsmedel än vad aspartam är, (även mindre söt, och det var därför man gjorde zeron, som har samma sötningsmedel som "gamla" cola light har. Eftersom folk klagade på att nya lighten var "äcklig"
Men man får välja om man vill vara snäll mot sin kropp eller snäll mot naturen, För sucralos kan inte brytas ner i naturen och skadar därefter naturen.

så bara välja, vill man skada sig själv eller naturen?

ironhead volvoraggare
17 november 2007 · 4 776 Inlägg

håller med många här att zeron är mycket goadre än lighten.  freeway cola light smakar banne mig diskvatten. ja jag har testat den själv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
hbg_claes
17 november 2007 ·

måste man dricka cola tar man en helt vanlig cola... Light o Zero är pest lr kolera bara... e man rädd om kroppen dricker man ej cola alls smile varit cola misbrukare o nu har jag väl druckit en eller två 33cl på två eller tre år om det räcker.... mår som en prins o kan nästan lova att det var en faktor till varför midjemåttet blev mindre big_smile dels vill jag lägga till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang