Volvo S60 som förstabil?

ola_volvo Biltokig
14 oktober 2007 · 310 Inlägg

FREE30 skrev:
VOLVO de bara snutar som kör volvo och saab.inget normalt folk

ok då stämde det alltså vad min läkare sa dåyikes

hahaha ja herre gud, kan inte låta bli att läsa inläggen från denna killen, blir bara roligare och roligare

Harè bra
Reichte86
14 oktober 2007 · 509 Inlägg

du vänjer dig med a stolparna! det är ju stor skillnad mellan 2,4 utan turbo och med turbo! satsa på en turbo! kan ju inte bli så jätte mycket skillnad i priser!

twin_cam Smålänning
14 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Ett tips också är att kolla med flera bolag än volvia. Bara för att det är en volvo så behöver inte volvia vara billigast.
Inte riktigt samma sak kanske, men jag kollade en volvo på mig, en 740 visseligen, på folksam så var det 5000 i helår, halvförsäkring, och på volvia så var det 11000 i trafik bara! Så kika runt, även om en s60 är ganska ny och volvia inte vill ha att göra med bilar äldre än -00 så ändå.
Annars så är den en skön och bra förstabil om man har råd med en. smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
chrille_ Servicerådgivare
14 oktober 2007 · 715 Inlägg

kanske värt att kolla på https://www.atava.se/ också..
har själv inte använt mig av deras försäkring så vet inte hur bra det funkar.. men de borde inte va några problem.

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Traz
14 oktober 2007 · 576 Inlägg

På blocket finns Volvo S60 som är på 2,4T. Är det en 2,4 liters motor med turbo då? För de två enda turbomotorerna som finnes på volvocars.se är 2,5T och T5. Har de slutat producera 2,4T bilar eller? Skiljer en sådan mycket från en 2,5T?

Peter_A a.k.a aLan.
14 oktober 2007 · 281 Inlägg

Traz skrev:
På blocket finns Volvo S60 som är på 2,4T. Är det en 2,4 liters motor med turbo då? För de två enda turbomotorerna som finnes på volvocars.se är 2,5T och T5. Har de slutat producera 2,4T bilar eller? Skiljer en sådan mycket från en 2,5T?

Var vid en viss årsmodell som dom ersatte 2.4T med 2.5T.. 2.4turbon har 200hk, 2.5T har 210hk..

Traz
14 oktober 2007 · 576 Inlägg

Peter_A skrev:

Traz skrev:
På blocket finns Volvo S60 som är på 2,4T. Är det en 2,4 liters motor med turbo då? För de två enda turbomotorerna som finnes på volvocars.se är 2,5T och T5. Har de slutat producera 2,4T bilar eller? Skiljer en sådan mycket från en 2,5T?

Var vid en viss årsmodell som dom ersatte 2.4T med 2.5T.. 2.4turbon har 200hk, 2.5T har 210hk..

Jättestor skillnad mellan dem?

Senast redigerat av Traz (14 oktober 2007)

Peter_A a.k.a aLan.
14 oktober 2007 · 281 Inlägg

Traz skrev:

Peter_A skrev:

Traz skrev:
På blocket finns Volvo S60 som är på 2,4T. Är det en 2,4 liters motor med turbo då? För de två enda turbomotorerna som finnes på volvocars.se är 2,5T och T5. Har de slutat producera 2,4T bilar eller? Skiljer en sådan mycket från en 2,5T?

Var vid en viss årsmodell som dom ersatte 2.4T med 2.5T.. 2.4turbon har 200hk, 2.5T har 210hk..

Jättestor skillnad mellan dem?

nej inte direkt..

Quantic
14 oktober 2007 · 645 Inlägg

Peter_A skrev:

Traz skrev:

Peter_A skrev:

Var vid en viss årsmodell som dom ersatte 2.4T med 2.5T.. 2.4turbon har 200hk, 2.5T har 210hk..

Jättestor skillnad mellan dem?

nej inte direkt..

Har kört på strippen mot en 2,5t o dom är ganska lika i prestanda

Traz
14 oktober 2007 · 576 Inlägg

Quantic skrev:

Peter_A skrev:

Traz skrev:

Jättestor skillnad mellan dem?

nej inte direkt..

Har kört på strippen mot en 2,5t o dom är ganska lika i prestanda

Tycker du att bilen är ett bra val som förstabil? Jag menar, kanske om man köper en Volvo S60 2,4T, kanske man inte behöver tänka på att köpa en ny bil om den redan är bra?

h0ehulken Arbetar på Volvoåterförsäljare
20 november 2007 · 15 Inlägg

Hej hopp..

Jag jobbar med Volvobilar hela dagarna på en auktoriserad volvoverkstad,
och jag känner och tycker följande, lyder som följer:

Om volvo i allmänhet:
Volvobilar av nyare årsmodeller håller i regel mycket hög kvalité.
Både vad gäller komfort, material, köregenskaper samt säkerhet.

Finns vissa årsmodeller och årgångar som upplevs som bristande vad gäller materiell kvalitét samt komfort.
Min personliga åsikt är att bl.a x40-modellerna håller lägre standard än senare 60- samt 70-modellerna. Inte minst att jobba med i proffesionella sammanhang.

Om Volvo S60
Volvo S60 är ju en fantastisk bil!
Faktum är att det är min favoritbil att skruva med. Sen att dom är snygga och sportigare än många andra Volvomodeller gör den ju inte sämre! smile

Vad gäller interiören så är den ju väldigt gedigen med sköna vred och knappar.
Jag gillar förarmiljön skarpt! Och de sköna stolarna gör ju bara resan skönare!
Möjligtvis så skulle jag önska att stolarna var något mer skålade rent generellt,
men det är ju en smaksak.

Jag är själv i färd med att inhandla en Volvo S60 T5 -05 för att sedan kompletera med ett sportkit-paket, fälgar och ett trimchip, typ BSR Steg 3.

Mycket text, tugg och tjat, så nu slutar jag, Hej hopp! wink

/Bästa hälsningar,
KJ

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i Lön, låtsas jag att jag har mycket arbete.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang