bakljus+säkringar+elfel?

noxxvile
21 november 2007 · 148 Inlägg

Hej jag har en e34 520 24v -91,
mitt bakljus funkar inte alls har kallat säkringen den är hel och lampan är hel.
kommer ström till säkringen men inte till lampan, någon som har tips vad som kan vara fel?
brände mitt parkeringsljus på samma sida idag också? (bytte de nyligt)

Kan de vara så att den får för mycke/lite ström? att lampor går? (säkringar brukar också gå ibland)


mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
professorWinther
22 november 2007 · 585 Inlägg

Om du har ström fram till säkringen men inte till lampan bak så försvinner alltså strömmen någon stans på vägen.

Om du har en multimeter (strömmätarsak smile) så brukar det finnas ett läge som piper om det finns kontakt.

Ta lös lampan där bak och säkringen där fram och kolla om det finns kontakt emellan. Om det inte gör det så är det en kabel som är trasig mellan säkringen och lampan.

Annars är det ju alltid vanligt med jordfel då inte lampor lyser. Kolla för säkerhets skull så du har bra jord på lampan bak. Går också att mäta med en multimeter..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
noxxvile
22 november 2007 · 148 Inlägg

professorWinther skrev:
Om du har ström fram till säkringen men inte till lampan bak så försvinner alltså strömmen någon stans på vägen.

Om du har en multimeter (strömmätarsak smile) så brukar det finnas ett läge som piper om det finns kontakt.

Ta lös lampan där bak och säkringen där fram och kolla om det finns kontakt emellan. Om det inte gör det så är det en kabel som är trasig mellan säkringen och lampan.

Annars är det ju alltid vanligt med jordfel då inte lampor lyser. Kolla för säkerhets skull så du har bra jord på lampan bak. Går också att mäta med en multimeter..

Okej jag ska göra de ska till en verkstad där jag ska felsöka felet nu ikväll!

en till sak när mina lampor/säkringar brinner så lätt vad kan de bero på?
inte hela tiden brinner dom men för ofta! kan de vara något med laddningen att göra?

på multimeter hur ser bilden ut som man ska ha på om man ska göra pip testet dära?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang