Handbroms justering sierra

wromwrom
18 november 2007 · 13 Inlägg

Hur justerar man handbromsen på en 89 sierra? Vid handtaget eller?

The_Dude
18 november 2007 · 550 Inlägg

Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

isakare
18 november 2007 · 272 Inlägg

Under bilen sitter ställskruvar på vajern i vit plast.

Åker helst på is =)
wromwrom
18 november 2007 · 13 Inlägg

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

Renovera, då menar du byta belägg eller? för den tar våldsamt långt uppe=/

oppe_tallbarr
20 november 2007 · 435 Inlägg

wromwrom skrev:

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

Renovera, då menar du byta belägg eller? för den tar våldsamt långt uppe=/

kolla beläggen/skivorna om dom är slitna annars äre bara å skustera handbromsen å de gör man under bilen på wieern en bit bak ej direkt vid handtaget.fins nå vita saker på wieern som man skruvar på.

Germax
21 november 2007 · 12 086 Inlägg

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

ähh.. renovera gör du när de börjar kraspa om bromsen =P Lr tills ställskruven inte går att spänna mer.

The_Dude
21 november 2007 · 550 Inlägg

JapMax skrev:

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

ähh.. renovera gör du när de börjar kraspa om bromsen =P Lr tills ställskruven inte går att spänna mer.

Jo det kommer ju verkligen att hjälpa. Jag blir så trött. Varför vill folk alltid försöka fuska ihop sina bilar???

Germax
21 november 2007 · 12 086 Inlägg

The_Dude skrev:

JapMax skrev:

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

ähh.. renovera gör du när de börjar kraspa om bromsen =P Lr tills ställskruven inte går att spänna mer.

Jo det kommer ju verkligen att hjälpa. Jag blir så trött. Varför vill folk alltid försöka fuska ihop sina bilar???

För att.. det är en Sierra för några tusenlappar.
Varför lägga ut onödiga pengar. Ok jag kanske va lite ironisk i inlägget, men troligen räcker det att spänna.

The_Dude
22 november 2007 · 550 Inlägg

JapMax skrev:

The_Dude skrev:

JapMax skrev:

ähh.. renovera gör du när de börjar kraspa om bromsen =P Lr tills ställskruven inte går att spänna mer.

Jo det kommer ju verkligen att hjälpa. Jag blir så trött. Varför vill folk alltid försöka fuska ihop sina bilar???

För att.. det är en Sierra för några tusenlappar.
Varför lägga ut onödiga pengar. Ok jag kanske va lite ironisk i inlägget, men troligen räcker det att spänna.

Men om man spänner upp vajrarna så sätter man självjusteringen ur spel och man kommer till att få ojämn färdbroms.
Det kvittar ju vad en bil är värd. Vill man inte laga den så att den är godkänd för att köra på allmänna vägar, då är det bättre att skrota den och köpa en bättre.

Jag vill inte möta en kille/tjej som fusklagat sin bil som blir en fara för min och andras hälsa.

Germax
22 november 2007 · 12 086 Inlägg

The_Dude skrev:

JapMax skrev:

The_Dude skrev:

Jo det kommer ju verkligen att hjälpa. Jag blir så trött. Varför vill folk alltid försöka fuska ihop sina bilar???

För att.. det är en Sierra för några tusenlappar.
Varför lägga ut onödiga pengar. Ok jag kanske va lite ironisk i inlägget, men troligen räcker det att spänna.

Men om man spänner upp vajrarna så sätter man självjusteringen ur spel och man kommer till att få ojämn färdbroms.
Det kvittar ju vad en bil är värd. Vill man inte laga den så att den är godkänd för att köra på allmänna vägar, då är det bättre att skrota den och köpa en bättre.

Jag vill inte möta en kille/tjej som fusklagat sin bil som blir en fara för min och andras hälsa.

Det sitter ingen självjustering på Sierra, o va inte så jävla överperfektionist. Jag har inte föreslagigt att han ska ta bort bromsarna.

wromwrom
22 november 2007 · 13 Inlägg

The_Dude skrev:

JapMax skrev:

The_Dude skrev:
Om spaken börjar ta högt så får du renovera bakbromsarna.

ähh.. renovera gör du när de börjar kraspa om bromsen =P Lr tills ställskruven inte går att spänna mer.

Jo det kommer ju verkligen att hjälpa. Jag blir så trött. Varför vill folk alltid försöka fuska ihop sina bilar???

han menar ju att dom behövs inte renoveras ditt retard:P
det e bara att justera och det har jag gjort och nu funkar den felfritt, förövrigt så är den antagligen säkrare och mindre fuskad än din:P men men

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang