5085
Sök

kupéfläkt 740

Avstängd
16 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Tjenare, tänkte höra om nån kan hjälpa mig? läste lite i dom andra trådarna men det verkade inte som om nån hade samma problem som mig.
Kupéfläkten blåser med typ VÄLDIGT lite drag, på alla 4 lägena, och den blåser på mer ju fortare man kör typ =P blåser "hyffsat" när man kör motorväg, tillräckligt för att hålla imman borta.
Någon som vet vad som kan vara felet?

/ Mvh Robba
Senast redigerat av Robba89 (21 november 2007)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 november 2007
fläkten på väg å ge upp

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Avstängd
16 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Okey, så det är bara att bege sig till skroten och inhandla en ny fläktjävel då?tongue

510 Inlägg
22 november 2007
Robba89 skrev:
Okey, så det är bara att bege sig till skroten och inhandla en ny fläktjävel då?tongue

Japps .. Min va likadan på min förra golf .. Blev ju varmt i bilewn på motorvägarna .. Men kallt som fan när man crusade rundor i stan haha smile .. Men Mät först så du har 12volt fram till fläkten .. Har du inte det så är det ju nån kabel/relä osv .. Gör det först, sen kanske du kan köpa en fläkt wink

Avstängd
16 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Hm , jag var nere och mätte lite på bilen nu, vet inte exakt om jag mätte på rätt ställe men jag tror det:P men det konstiga är att den visar att jag har 12V men bara minus (-). Den pluppen för plus (+) lyste inte. Ska det vara så?tongue

510 Inlägg
22 november 2007
Robba89 skrev:
Hm , jag var nere och mätte lite på bilen nu, vet inte exakt om jag mätte på rätt ställe men jag tror det:P men det konstiga är att den visar att jag har 12V men bara minus (-). Den pluppen för plus (+) lyste inte. Ska det vara så?tongue

Testade du att mäta på andra sättet med .. Om du har plus på 1an men mätte plus på 2an? .. För min multimeter kan också flippa lite hehe .. Förstår dock inte hur man kan ha -12volt wink .. Men tror att allt stämmer, och du behöver nog en ny fläkt .. För att vara på den säkra sidan, har du inget som drivs med 12v .. Typ en sån julgran eller en ljusstake? Lyser den så är det ju garanterat fläkten som är trasig .. Mvh Johan

Avstängd
16 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Va nere och mätte iigen och visst fick jag +12V om jag vände på skiten wink men nu är det så att jag är väldigt osäker på om jag är på rätt ställe, så jag tog en bild på stället där jag mätte så kan väl nån säga om jag är på rätt väg?tongue

Det är kabeln man ser på bilden som jag har mätt på också.

http://www.garaget.org/gallery/archive/72813/195350_i2n1k2.jpg
Senast redigerat av Robba89 (22 november 2007)

Avstängd
16 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
YAY, den funkar nu big_smile Det var fläkten som hade gett upp tongue Tack för hjälpen alla smile
Senast redigerat av Robba89 (24 november 2007)

Sök