2856
Sök

Spänning på mitt batteri?

4 554 Inlägg
23 november 2007
fredriq skrev:
Den hjälpta bilens batteri börjar ju laddas så snart bilen startat, då bildas knallgas som lätt antänds från gnistan som kan bildas när man tar bort startkabeln från den hjälpande bilen.

Btw, när man skruvar i ett batteri i en bil är det smartast att böra med pluspolen, då kan man lägga blocknycklar odyl så mycket man vill mot karossen, det är ju först när minuspolen oxå är inkopplad det kan smälla.

tvärtom lossa jordkabeln först för då kan du lossa pluskabeln sen och råka komma när någon jordande del utan att de smäller..

Olika
907 Inlägg
23 november 2007
loudness skrev:
fredriq skrev:
Den hjälpta bilens batteri börjar ju laddas så snart bilen startat, då bildas knallgas som lätt antänds från gnistan som kan bildas när man tar bort startkabeln från den hjälpande bilen.

Btw, när man skruvar i ett batteri i en bil är det smartast att böra med pluspolen, då kan man lägga blocknycklar odyl så mycket man vill mot karossen, det är ju först när minuspolen oxå är inkopplad det kan smälla.

tvärtom lossa jordkabeln först för då kan du lossa pluskabeln sen och råka komma när någon jordande del utan att de smäller..

Javisst, så gör man när man monterar UR batteriet, min beskrivning gällde att montera IN batteriet.

Mvh
Fredrik

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 november 2007
fredriq skrev:
loudness skrev:
fredriq skrev:

Javisst, så gör man när man monterar UR batteriet, min beskrivning gällde att montera IN batteriet.

jorå helt rätt, Lossa alltid jord först, sätt allltid dit jord sist..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

120 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Visa sig att bilen inte startade.  heck engine-lampan var tänd och han hade nästan ingen olja i bilen.

vi hällde i olja men den ville inte starta!
vad kan vara fel? bensinpumpen?

4 554 Inlägg
23 november 2007
kan ni inte ladda batteriet över natten så de e gött när ni ska prova igen underlättar då om man ska felsöka än att ha en bil bakom som står å brummar osv

120 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Problemet är att jag endast har startkablar till vanligt bil-till-bil starthjälp vilket gör att vi inte kan ladda under natten.

Kanske tändstiften. Jag är nästan hundra på att det är b-pumpen. Hade en scorpio som lät likadant.

905 Inlägg
24 november 2007
Mussie skrev:
Problemet är att jag endast har startkablar till vanligt bil-till-bil starthjälp vilket gör att vi inte kan ladda under natten.

Kanske tändstiften. Jag är nästan hundra på att det är b-pumpen. Hade en scorpio som lät likadant.

kna vara vad som helst kolla om den tänder och kolla om den får soppa? lyssna på pumpen då ni vrider på tändningen då ska den hoppa igång en snabbis.

eftersom du har check engine lampa brukar det kunna gå att få fram felkoder på nåttvänster kolla upp detta och så får ni juh veta vad den tjaffsar om.

chekengine lampan lyser juh alltid då man vrider på tändnigen men slockan efter en stund.

16 197 Inlägg
24 november 2007
knallgas bildas när de "överladdas" å kokar..   finns "ingen" risk att de smäller när man ger start hjälp.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök