4132
Sök

9000 t16 behöver hjälp!

403 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
Hej det är så här att min hastighetsmätargivare(elstyrd) är trasig på min saab 9000 t16 87a och nu får jag fan inte loss den:(! Jag vet att på nyare modeller sitter det en skruv som man måste skruva bort innan man kan skruva bort givaren men det gör ju ej det på äldre modeller så det borde ju bara va att skruva bort den men icke! Den går att skruva på men snurrar bara runt utan att lossna! Om nån kan komma med nåt bra tips så vore jag väldigt tacksam!
mvh GripenT16

Better than God \o/
1 886 Inlägg
24 november 2007
Hum? Är du säker på att den är elstyrd? 
De äldre 9000 har ju LH-system och de ger ingen hastighetssignal i boxen, de nyare med Trionic 5 har det däremot. Så jag tror nog att det är en wire du får lossa....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 164 Inlägg
24 november 2007
den är elstyrd.
Tyvärr har jag inget tips men lirka och se om du kan få bort den.

När de gällver vajern så försvann den efter ett tag till förmån för elgivare istället och då är de på baksidan av instrumenhuset som de omvandlas till rätt signal och blir hastigheten.
Och ja först med Trionic så fick boxen info om hastigheten.

MVH

F

403 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
ja jag är helt säker på att den är elstyrd! Ingen som har nåt tips??

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 november 2007
aldirg bytt nån sån där men ja skulle prova 1 bra tag och få bort den vill den inte gå och få bort så finns de ju alltid verkstäder eller skrotar med kunniga mekaniker som kan förklara eventuelt visa gratis

Sök