Köpa en importbil, behöver akut hjälp!!

Bmw_666 Vf svänga när man kan hänga
22 januari 2006 · 93 Inlägg

Letar efter ngn som är riktigt säker på det här med import.. har fått ett riktigt bra pris på en Volvo S60 R 05:a.... Vill bara veta några sett man kan kolla om den är stulen på... Vet att det inte är några fel på den eller att den inte är krockad är bara lite nervös över om den är stulen...


Är jäkligt tacksam för snabba svar då jag kanske köper den på måndag smile

Tack på förhand / Stoffe

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
22 januari 2006 · 605 Inlägg

Det du skall vara met vaksam på, är att du inte skall betala in någon handpenning i förskott.
Det är det absolut vanligaste mobile.de bedrägeriet.

Sedan om det finns någon "ovanlig" historia kring bilen så är det till 99,9% en bluff. T.ex. Jga måste sälja bilen för att: Jag skall flytta till USA, för att min bror är skadad, för min hund är sjuk Osv. När det gäller efterforskningar så är en bra början att ha regnr, Lämnar dom ut det igenom bilder på bilen med plåtarna på så är dem ett steg närmare trovärdighet. Men sedan får du kolla med tyska bilregistret.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite.

Bästa tipset är alltså sunt förnuft, ingen säljer en bra bil till ett lägre pris än marknadspris.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Bmw_666 Vf svänga när man kan hänga
22 januari 2006 · 93 Inlägg

hello. Japp han vill att jag ska sätta in 2000 euro på hans konto i western union men att jag ska skriva det så att ngn av mina vänner bara kan ta ut det på banken i london. sen när han kommer med bilen ska jag åka till banken & ändra initialerna på checken så att han kan hämta ut sina pengar där. Känns lite skumt det här..

// Stoffe

nofearsy Bilbyggare
22 januari 2006 · 225 Inlägg

låter juh jätte stabilt, NOT..
jag skulle då aldrig betala iförskott till någon jag inte känner eller vet vem det är tex min granne eller likande,

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
JohnnyN Rutinerad medlem
22 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Bmw_666 skrev:
hello. Japp han vill att jag ska sätta in 2000 euro på hans konto i western union men att jag ska skriva det så att ngn av mina vänner bara kan ta ut det på banken i london. sen när han kommer med bilen ska jag åka till banken & ändra initialerna på checken så att han kan hämta ut sina pengar där. Känns lite skumt det här..

// Stoffe

Använd ALDRIG Western Union!
Mottagaren slipper åt pengarna utan att du har godkänt det tongue

edit: så det är nog med största säkerhet en bluff!

Senast redigerat av calibra_nox (22 januari 2006)

Bmw_666 Vf svänga när man kan hänga
22 januari 2006 · 93 Inlägg

calibra_nox skrev:

Bmw_666 skrev:
hello. Japp han vill att jag ska sätta in 2000 euro på hans konto i western union men att jag ska skriva det så att ngn av mina vänner bara kan ta ut det på banken i london. sen när han kommer med bilen ska jag åka till banken & ändra initialerna på checken så att han kan hämta ut sina pengar där. Känns lite skumt det här..

// Stoffe

Använd ALDRIG Western Union!
Mottagaren slipper åt pengarna utan att du har godkänt det tongue

edit: så det är nog med största säkerhet en bluff!

Okej, tack så mycket för att du sa det big_smile blev lite fundersam när den var så himla billig... Ngn som vet på ett ungefär hur mkt billigare bilarna är i tex tyskland? kan priset 8900 euro för en audi S3 -01 quattro 1.8 T stämma ??

Tack på förhand // SToffe

Senast redigerat av Bmw_666 (22 januari 2006)

Sharky
22 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Jag har en helt safe kille som jag handlade min bil genom. Han har eget kontaktnät i Tyskland som åker runt och kollar dom bilar man är intresserad av. Sedan så köper han bilen och man betalar inte förrän bilen är besiktad och klar i Sverige. Han tar 1000 euro för jobbet och frakt, besiktning alla papper , skyltar etc går loss på 1000 euro till.
Men då vet man att allt är 100% ok.

Ska du köpa en så pass dyr bil - anlita någon som honom. Du kan få kontakten om du vill.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
JohnnyN Rutinerad medlem
22 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Bmw_666 skrev:
Okej, tack så mycket för att du sa det big_smile blev lite fundersam när den var så himla billig... Ngn som vet på ett ungefär hur mkt billigare bilarna är i tex tyskland? kan priset 8900 euro för en audi S3 -01 quattro 1.8 T stämma ??

Tack på förhand // SToffe

Det beror på bara! Om det finns mycket av den bilsorten i Tyskland, om den är gammal, vad mätarställningen står på, om du kan garantera att mätaren inte är tillbakaskruvad.
Men nog får du räkna bort några tusen SEK från priset på en i Sverige smile
Har nog kollat runt mycket på bilar från Tyskland, och har nog tänkt råka ut för liknande fällor som du!
Men 8900 euro... hmm, låter liiite väl billigt ändå! Om den inte har rullat 250 000 km då förstås tongue

Bmw_666 Vf svänga när man kan hänga
22 januari 2006 · 93 Inlägg

jo det är sant.. men asså hur mkt i procent kan det skilja sig? vissa säger att man tjänar mest på att köpa en 850 T5 eller R ? är det ngn sanning i det? Tack på förhand // Kristoffer

PS (Skulle va skitnice om ja fick den kontakten Sharky)

JohnnyN Rutinerad medlem
22 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Det igen kan jag inte svara på, tyvärr! neutral
Är inte så inkommen i Volvo wink

edit: men allra enklast är det om man är bra på tyska, och själv åker iväg till Tyskland för 2-4 veckor och bara söker efter en bil big_smile

Senast redigerat av calibra_nox (22 januari 2006)

Sharky
22 januari 2006 · 10 287 Inlägg

PM:a mig så att jag kommer ihåg att fixa numret till Pirre.

/Göran


Bmw_666 skrev:
jo det är sant.. men asså hur mkt i procent kan det skilja sig? vissa säger att man tjänar mest på att köpa en 850 T5 eller R ? är det ngn sanning i det? Tack på förhand // Kristoffer

PS (Skulle va skitnice om ja fick den kontakten Sharky)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Johanromeo155 Såld på Italienare
22 januari 2006 · 579 Inlägg

Varför i hela världen vill han ha 2000 Euro?
Transportkostnader?
Detta luktar bluff.

Western Union tar inget ansvar över huvudtaget gentemot sina kunder.
Lita aldrig på transaktioner genom dem!

Senast redigerat av Johanromeo155 (22 januari 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang