Färga om skinn/läder, möjligt?

Jocke0155
25 november 2007 · 279 Inlägg

Hej!

Jag undrar om någon vet om det finns något sätt att färga om skinn/läder?
I så fall, vad behöver jag och hur gör jag? smile

Tacksam för svar.

Germax
25 november 2007 · 12 086 Inlägg

Det kan en hanverkare göra som sysslar med skinmaterial. Men det är inte helt gratis, det är överlag dyrt med arbeten i skin, för o inte tala om själva materialpriset (som iofs inte drabbar dig)

Sök på eniro efter sadelmakare lr vafan de kan heta.
Jag har hittat när jag sökt förr.

Jocke0155
25 november 2007 · 279 Inlägg

JapMax skrev:
Det kan en hanverkare göra som sysslar med skinmaterial. Men det är inte helt gratis, det är överlag dyrt med arbeten i skin, för o inte tala om själva materialpriset (som iofs inte drabbar dig)

Sök på eniro efter sadelmakare lr vafan de kan heta.
Jag har hittat när jag sökt förr.

Okej. Jag hade inte tänkt att lämna in det någon stans pga kostnad. Är ganska mycket som ska färgas.

Det går inte att göra själv?

streetpirate87 Mångsysslare
25 november 2007 · 546 Inlägg

Det borde gå att fixa själv, vet inte hur man gör men jag fick färga läder på slöjden en gång i tiden så det borde gå att fixa det där själv också. Men som sagt försök hitta någon som kan beskriva tillvägagångs sättet.

Jocke0155
25 november 2007 · 279 Inlägg

För problemet är för det första att det är ganska mycket. Och sen sitter det fast på MDF skivor. Helst så skulle jag vilja spraya men jag vet inte om det blir så snyggt smile Men det vore enkelt och snabbt! Vilket passar mig bra wink

Lanjin
25 november 2007 · 757 Inlägg

narvsvärta finns det ett medel jag använder när ajg färgar skinn. fast det är ganska svårt att få det jämt. det är ett lättflytande medel. luktar starkt om det med. sen skulle jag gå på med en olja anpassad för det lädret du ska ga de till.

går att applicera med svamp eller trasa. skyddskandskar rekomenderas starkt smile


diverse färger finns på länk
http://www.slojd-detaljer.se/Butik/asse … 100751.gif

Senast redigerat av Lanjin (25 november 2007)

Jocke0155
25 november 2007 · 279 Inlägg

Lanjin skrev:
narvsvärta finns det ett medel jag använder när ajg färgar skinn. fast det är ganska svårt att få det jämt. det är ett lättflytande medel. luktar starkt om det med. sen skulle jag gå på med en olja anpassad för det lädret du ska ga de till.

går att applicera med svamp eller trasa. skyddskandskar rekomenderas starkt smile


diverse färger finns på länk
http://www.slojd-detaljer.se/Butik/asse … 100751.gif

Okej, tack så mycket! Äntligen något som låter lockande.

Ingen som vet OM det går att spraya skinn/läder?

Accelsson
26 november 2007 · 240 Inlägg

ända ja vet är att man kan lacka om skinn.. men med vad eller hur vet ja inte..

Street Knight
BMW 320d (2011)
Germax
26 november 2007 · 12 086 Inlägg

Det finns ju vinylspray. Det kan man lacka vinyl och galon med.. blir väl ingen jättefräsh urskinkänsla kanske tongue Finns på burk på ekonomen tex.

sirmiky
27 november 2007 · 68 Inlägg

finns speciel lack till sådant.. vet inte vart man köper de men ja vet att de finnes iaf //micke

volvo 745 tic =)
Jocke0155
27 november 2007 · 279 Inlägg

Okej, tack! Ska försöka hitta något sånt.
I värsta fall får jag väl riva skinnet och lacka direkt på MDF'en. Men tror inte det blir så jävla snyggt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang