3018
Sök

Luftintag på huven, Mitsubishi Galant

265 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Jag har tänkt mig att jag ska ta och göra 2 st luftintag på huven, ett på varsin sida. Jag hade tänkt att skära ut och sedan sätta i nät. Hur tror ni det skulle bli ? Eller finns det någon som har nått bättre förslag på hur jag kan göra för att kanske få det mycket snyggare och aggressivare ? Mvh Popps

Pop it like Popps

83 Inlägg
26 november 2007
Kan helt klart bli snyggt, men det finns plastbitar man klistrar på där man skär ut, dvs en form av något slag. så skär man ut luftintaget efter formen och sedan täcker plasten skarvarna så blir det riktigt nice.

9 108 Inlägg
26 november 2007
Så här har jag gjort i alla fall, två hål med nät under:

http://www.garaget.org/archive/736/776/776-472229.jpg

Se över hur förstärkningarna under huven sitter och gör lite mallar i papp (eller använd photoshop) som du lägger på för att se så det passar, sen fram med vinkelslipen. Var försiktig.

Annars finns luftscoop att köpa på t.ex. www.realcar.se

654 Inlägg
27 november 2007
Luftutsläpp/luftintag blir lite olika funktioner på.
Tex hål som bara skurits ut på en motorhuv får inte den riktiga funktionen med utsläpp/insläpp som man vill åt iom att vinden (fartvinden) många ggr piskar hårt över huven och inte släpper ut luften på samma sätt som ett regel rätt scoop gör som tvingar in luften.

Men utskärning funkar bra för att ventilera den redan varma luften med skapar inte ett jätte stort flöde med frisk och kall luft.

Plus att man även får tänka på vad som ligger under hålen så inte vatten/snö m,m rammlar/rinner ned på tex nån del som inte skall bli badad osv.

LillNaisarn
28 november 2007
Jag tror att det skulle kunna bli riktigt fint smile

9 108 Inlägg
29 november 2007
Blida skrev:
Luftutsläpp/luftintag blir lite olika funktioner på.
Tex hål som bara skurits ut på en motorhuv får inte den riktiga funktionen med utsläpp/insläpp som man vill åt iom att vinden (fartvinden) många ggr piskar hårt över huven och inte släpper ut luften på samma sätt som ett regel rätt scoop gör som tvingar in luften.

Men utskärning funkar bra för att ventilera den redan varma luften med skapar inte ett jätte stort flöde med frisk och kall luft.

Plus att man även får tänka på vad som ligger under hålen så inte vatten/snö m,m rammlar/rinner ned på tex nån del som inte skall bli badad osv.

Stämmer bra, men form före funktion är det som gäller wink

Sök