Vilket rattnav

Magnus
27 november 2007 · 56 Inlägg

Vilket rattnav ska jag välja till min volvo 850 glt 93 årsmodel luisi rattnav tycker jag ser så långa u så momo eller sparco vilket?

_Wallis_
27 november 2007 · 4 506 Inlägg

Har du kollat så att bultfästningen är den samma till o börja med!?

Kan du andas kan du dö.
Magnus
27 november 2007 · 56 Inlägg

det går alltid o fixa vad har du för nav?ratten jag har tänkt o köpa är
mph pro ride

Senast redigerat av Magnus (27 november 2007)

Magnus
28 november 2007 · 56 Inlägg

finns bara 6 X 70 mm idag...

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
28 november 2007 · 547 Inlägg

Lånar tråden lite.. altså om ja köper ett rattnav på realcar (luisi) så passar alla sportrattar??

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
Bos
28 november 2007 · 264 Inlägg

Nichlas_H skrev:
Lånar tråden lite.. altså om ja köper ett rattnav på realcar (luisi) så passar alla sportrattar??

Nej

Volvo v70 (2008)
Magnus
29 november 2007 · 56 Inlägg

sparco säger att sen 1989 så har dom kommit överens om att alla ska hålla sig till 6X 70 mm som standard,sen finns det tydligen billiga märken på rattar som inte följer det...
så momo ratt nav och luisi har precis samma anslutning till ratten om man köper ett i dag sa ett styling företag som jag beställde mitt momo nav ifrån.

mitsubishi_raggare
29 november 2007 · 8 Inlägg

jag tog originalratten och skar ur splainsen med en vinkelslip, sen svetsade jag på ett rör utanpå med den diametern som man vill ha på rattnavet sen kan man bestämma själv hur man vill ha den. Det blir både billigt och snyggt

Magnus
29 november 2007 · 56 Inlägg

Har beställt ett momo rattnav..

Magnus
30 november 2007 · 56 Inlägg

fick hem ratten och den var 6 X 70 mm så tyvärr så fick momo återförsäljaren arslet ur vagnen o la på det på posten i tid så jag får inte det före måndag-tisdag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang