3099
Sök

Bra tips ang. Servicar/inlämnande av verkstadsbehov.

2 283 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Hejsan!

Fick just reda på att en av mina kompisar som lämnade in sen A3 3.2 Quattro såg sin egna bil i cirka 100 blås när han hade lämnat in den för urkoppling av Airbag.

Det jag vill komma fram till detta är ett bra tips till när man lämnar in bilen på service så säg alltid till dem att de får bara köra ett visst antal km eller bara en km.

Kolla mätarställning när ni lämnar in den och kolla när ni kör därifrån.
Har fått höra från många olika håll att verkstäder kör som fan med bilar de ska fixa
osv.

Detta är ett Tips, många av er vet säkerligen detta redan men för er som inte vet det
så är detta mycket bra tips då min kompis bil hade tydligen varit ute och hårdkörts i cirka
30 min.
Nu efter detta har han märkt skillnad på diverse saker och om man ska göra det i en såpass bra bil så har man kört extremt hårt.

Tänk på detta!

MVH Niklas

R.I.P. Michael Jackson!

1 567 Inlägg
28 november 2007
Min arbetskamrat lämnade in sin s60R på vanlig service på Bilia. Bilen hadde gått 50mil när han fick tillbaka den..Hmm okej att man testar bilen om man monterat eller fixat något men 50 mil det är en bit..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

2 283 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Aa det är tur det men kom ihåg vad jag sa om det smile att alltid kolla mätarställning fastän ni litar på dem.

R.I.P. Michael Jackson!

Sök