Pioneer DEH-P9800BT

_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

Nu har jag en fråga till dom som vet. smile Jag har en pioneer 9800 och det går att göra egna bilder och klipp på datorn till stereo skärmen. men de jag undrar är hur man ska bränna en skiva som stereon tar? har provat bränna typ 5 skivor på olika sätt men ingen fungerar för mig. om det är någon som vet hur man ska bränna så hade jag varit väldigt tacksam smile om någon undrar så har jag nero som brännar program.

//Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Domiseven f.d. Robospine
1 december 2007 · 208 Inlägg

enligt deras hjälp-sida ska man bara bränna en lka-fil på en cd..
skulle tippa på att den bör ligga i rooten.


http://pioneer.jp/car/pclink4/howto/howto_01-e.html

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

Var ska man lägga den när den ska ligga i rooten? är inte så duktig på de här. tackar för svar smile

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Domiseven f.d. Robospine
1 december 2007 · 208 Inlägg

rooten eller roten är benämningen på den lägsta nivån i filträdet.
i nero innebär det att du lägger den direkt på skivan utan att ha den i nån mapp.

kollar du på den i din dator efter att den är bränd och vi antar att d-kolon är din läsare så skulle det då kunna bli d:\jussi_testar.lka
men att den skulle ligga i rooten är bara min gissning, står inget om det på pioneers sida.

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

Okej. men då förstår jag. jag ska testa det. skriver är när jag testat. man ska väl bränna det som en data cd eller?

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

om det är någon annan som har andra förslag på hur man kan göra eller någon som har gjort det tidigare så är det bara att skriva.

//Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Domiseven f.d. Robospine
1 december 2007 · 208 Inlägg

justja, lite oklart om 9800 kan läsa multisessions (alltså när du bränner flera gånger på samma skiva).
men om vi antar att den kan det så behöver du inte bränna en ny skiva för varje försök.
första gången du ska bränna skivan väljer du "cd-rom (iso)" eller kanske står "data disc" i din version. sen "start multisession disc" lägger filen eller filerna på disken och när du ska bränna låter du "finalize cd" vara okryssat.
nästa gång du ska lägga till nåt på skivan väljer du istället "continue multisession disc".
då kan du fortsätta lägga till saker på skivan istället för att ta en ny skiva.

jag labbar med min HU som är en Eclipse, där gör man animationer i ett program, lägger dem i rooten på en cd eller om man använder ett memory stick ska det vara i nån mapp med ett speciellt namn. fast där heter filerna .vfd istället för .lka.
jag gjorde sex animationer innan jag fick allt att hamna på rätt plats i displayen smile

Senast redigerat av Robospine (1 december 2007)

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
Hampusd transportkonsult
1 december 2007 · 284 Inlägg

Hmm man lägger in bilderna på ett speciellt sätt. Minns inte just nu hur jag gjorde på min men det står i instruktionsboken har jag för mig.

Bottles are for babys. Real men get blown.
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

okej. tackar Robospine. måste man ha cd-rw skivor eller går det med cd-r?

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Domiseven f.d. Robospine
1 december 2007 · 208 Inlägg

_jussi_ skrev:
okej. tackar Robospine. måste man ha cd-rw skivor eller går det med cd-r?

det går bra med cd-r.
men proceduren för cd-rw är samma fast då kan man även ta bort saker från skivan.

får du till det? jag testade pioneers program men fattade inte hur man skulle göra så jag kan inte hjälpa dig med det..
men jag läste i hjälpen till det programet att man skulle lägga filerna löst i rooten, men sen var det nåt med cd-jacket som jag inte riktigt förstod mig på.
står det inget vettigt i manualen till huvudenheten?

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

Nu har jag provat och det fungerar inte. det står bara disc error.

Här har du en brukanvisning på 9800an

http://www.service.pioneer-eur.com/pees … eh-p9800bt

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Domiseven f.d. Robospine
1 december 2007 · 208 Inlägg

ohh.. på svenska också hehe..
men jag kan kolla på det lite senare.. ska ut o käka nu..

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
_jussi_ Jussi
1 december 2007 · 71 Inlägg

Tackar så mycket.

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
tsdi Egenföretagare
1 december 2007 · 2 496 Inlägg

Har också en sådan, funkar inte för mig heller sad

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
1 december 2007 · 2 496 Inlägg

Stäng av spelaren, tryck på eq och list samtidigt så kommer fronten öppnas och du stoppar in skivan där du bränt lka filen smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
_jussi_ Jussi
2 december 2007 · 71 Inlägg

Jo det har jag gjort varje gång. men jag har fått det att fungera nu. Felet var att man skulle bränna Ika filen men när man har gjort färdigt bilden man ska ha och sparar den så sparas den som en lkd fil och när man inte är så uppmärksam så såg dom ganska lika ut. big_smile men nu så fungerar det perfekt. så dom som har samma problem som jag kan ju kolla så dom gjort om lkd filen till en ika fil. big_smile men tackar så mycket alla som hjälpt eller försökt iallafall.

//Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang