3147
Sök

Värt att besikta?

Herr
1 722 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Hallå!

Min gamla ford mondeo 94 gick sönder igår.. började koka o nu går den inte igång.. varken med startgas eller nåt, startmotorn går runt o den låter bra. gnista finns men dens tartar inte... zzz

Har planer på att åka o besikta 200an istället. men jag vet att den inte kommer gå igenom.

Bilen är trimmad, samt att det är dåligt mönsterdjup(slicks) på alla 4 däck. det är bortkapad rost på ena balken. 3" avgas utan katt..

Startmotorn fungerar inte, samt att tomgången är svajande.

Är det värt o besikta, nya däck kan jag kanske smälla på men det andra blir tufft...
Det kan inte bli så att jag får regbesikta om bilen till originalskick eller körförbud på plats, det vore ju inge vidare...

Nån som har mer koll än mej? tack på förhand.
Senast redigerat av LocKtar (3 december 2007)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Körv
3 535 Inlägg
3 december 2007
Vilket dilemma.. Jag skulle satsat på att fixa 200:an och struntat i forden.

Truckdriving Man

Herr
1 722 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
decib3L skrev:

Jo, men åker ju inte finbilen på vintern.. smile vill bara kunna åka den 1 månad ås jag har tid att fixa forden... det är ju trots allt vinterpulkan det... 200an är inte lämpad.

Körv
3 535 Inlägg
3 december 2007
LocKtar skrev:
decib3L skrev:

Jo, men åker ju inte finbilen på vintern.. smile vill bara kunna åka den 1 månad ås jag har tid att fixa forden... det är ju trots allt vinterpulkan det... 200an är inte lämpad.

Skaffa  ny vinterpulka då? smile

Truckdriving Man

Herr
1 722 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
LocKtar skrev:
decib3L skrev:

Skaffa  ny vinterpulka då? smile

aa, joo, jag har ju råd at lägga ut 5-10k på en vinterpulka nu när jag köpt denna för 8600~--- smile inte gjord av pengar..

Körv
3 535 Inlägg
3 december 2007
Forden då? Det låter som om det har å göra med kylningen?

Truckdriving Man

Sök